Als de bladeren van een kamerplant giftig zijn bij inname, maakt die plant dan ook de lucht in huis ongezond?

Sinds ik heb gehoord dat kamerplanten de lucht in huis zuiveren, wil ik wat meer planten in huis hebben. Maar sommigen hebben dus bladeren die giftig zijn bij inname. Kan ik er dan wel zeker van zijn dat die plant zorgt voor gezonde lucht in huis? Bijvoorbeeld van een gatenplant zijn de bladeren en luchtpijpen giftig, en die vond ik nou net leuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

zet ze maar gerust in je kamer hoor, zolang je je tanden niet in bijvoorbeeld je gatenplant zet is er niets aan de hand.
een enkele plant is irriterend bij aanraking, maar ook deze planten zuiveren de lucht.
denk je wel om eventuele huisdieren?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje en dan nog een plus (als mogelijk was geweest) voor je laatste zin!!
Rieneke1
12 jaar geleden
haha we zitten elkaar vrolijk te plussen zie ik, gaat goed zo ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou nou! je zou er haast wat van denken haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Rieneke, naar aanleiding van jouw geruststelling heb ik inmiddels al een paar planten er bij gezet, waaronder een gatenplant. In een gatenplant happen, ha ha! Nou, ik zal me beheersen. Huisdieren heb ik niet. Bedankt!
Rieneke1
12 jaar geleden
goed dat je je weet in te houden ;)
veel plezier met je planten!

Andere antwoorden (1)

Als je de lucht in huis wilt zuiveren koop dan een elektrostatisch luchtfilter. De afscheidingen van planten als tabak zijn erg ongezond.