Huis in Frankrijk Een vochtige buiten muur dat er vocht naar binnenslaat. Hoe kan ik dit isoleren zodat er geen vocht meer op mijn Binnen muur heb?

mijn huis in frankrijk is erg vochtig en ik wil dit proberen te verhelpen maar ik weet niet hoe!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het relevant dat het huis in Frankrijk staat?

Antwoorden (4)

je kan de muren inpregneren maar of ze dat in frankrijk kennen en of het daar uitvoerbaar is ?
link als tip
12 jaar geleden
Koop een vat waterglas.
Dt is een spul dat in de muren trekt en onzichtbaar is.
Je veegt het er op met een blokborstel en lijkt wel water zo dun.

Je zult zien dat er geen vocht meer door heen gaat.
Let wel op dat je altijd goed blijft ventielren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de buitenmuur kunnen (laten) bepleisteren met een vochtwerende laag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste huizen in Frankrijk hebben geen spouwmuur.
Waardoor de muur door de kou buiten, erg afkoelt.
Hierdoor condenseert de binnen lucht op de binnenkant van de muur.
Net zo als de condens op een enkele glasruit.
Hier kan je dus niets aan doen, zonder de muur te gaan isoleren.
Hoe kouder het buiten is, hoe groter het verschil van temperatuur tussen buiten en binnen, hoe meer vocht op je muren.
De binnenmuur betimmeren met gipsplaten met er tussen steenwol, en je probleem is helemaal over.
Dan is er nog het vocht dat van buiten door de muur heen komt, hier kan je er verf of zo iets voor opsmeren.