Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik geld terug krijgen van het energiebedrijf ? Zie omschrijving.

Ik woon nu sinds 1 okt 2010 op mijn huidige adres.
Ik heb flink moeten stoken maar heb altijd al problemen gehad met mijn verwarming (rijtjeshuis)
Nu is laatst de capaciteit opgemeten van mijn verwarming en daar kwam uit dat ik ruim 500Kw te weinig capaciteit had aan verwarming.
Ik heb flink bij moeten betalen op de eindafrekening.
Nu vraag ik me af of ik dat kan terug vorderen omdat de capaciteiten niet kloppen in mijn huis.
500Kw is volgens mij best veel ?!
Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het energiebedrijf is niet verantwoordelijk voor je verwarming. Als je een huurhuis hebt kun je hooguit proberen de verhuurder aan te spreken op het gebeuren en daarvoor een rapport gebruiken dat bewijst dat je 500 Kw te weinig hebt.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Je kunt het in elk geval met ze bespreken en ze er op wijzen dat er iets moet worden verbeterd.
Ik ga er van uit dat de verwarming niet is aangelegd c.q. in beheer is van het energie bedrijf. Dan is het energie bedrijf niet verantwoordelijk voor de capaciteit van het systeem. Dat je daarom veel hebt moeten stoken is hen niet verwijtbaar ergo, ze hebben geen enkele reden om je terug te betalen voor de energie die jij hebt afgenomen. Als je al iets kan claimen moet je dat doen bij diegene die verantwoordelijk is voor het verwarmingssysteem. Dat kan bij een huurhuis de verhuurder zijn, bij een koophuis ben je dat zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaald voor het verbruik, niet voor capaciteit.
Je capaciteit bepaald alleen in hoeverre je in staat bent om met je warmtegevers de boel warm te krijgen.
Het verhaal dat de verwarming maar door blijft stoken is ook een fabeltje omdat je systeem op een gegeven moment op temperatuur is en je retourwarme (het systeem kan zijn warmte niet kwijt bij een te lage capaciteit) is dan zo hoog dat je verwaming uitschakelt en het warme water blijft doorpompen.

Ik weet niet hoe dat zit met stadsverwarming of gedeeld verbruik met 1 KWH meter..... Misschien is dat wat je bedoel?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ronaldP
13 jaar geleden
Hij blijft dus stoken, energie toevoeren eigenlijk...
Dit is dus niet genoeg om de boel op temperatuur te krijgen. Het is dus niet per definitie duurder omdat de hoeveelheid energie te weinig is. Wanneer je capaciteit hoger is, kom je wel aan de temperatuur maar zal er veel meer energie verbruikt worden. Je moet het dus zien dat de verwarming die de hele tijd stookt (niet helemaal waar) gewoon op een te lage stand staat. Je verbruikt derhalve niet meer dan met een hogere capaciteit.
Er kunnen natuurlijk wel andere zaken meespelen zoals efficiency van de verwarming.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing