Hoe krijg je de rook die van een kaars/lucifer komt weg? Of in ieder geval de geur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom pak je geen aansteker of wat nog makkelijke is: En kaarsenaansteker.
Dan kun je ook onderin diepe glaasjes komen.

Antwoorden (5)

door 2 minuten te wachten na het uitblazen.

Of door te luchten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knijp even in een stukje schil boven of in de vlam van sinaasappel of citroen net voor je de kaars of lucifer uitblaast. de vrijgekomen oliën geven een heerlijke geur die nog even aanhoudt na het uitblazen.

Toegevoegd na 15 minuten:
vooral zachtjes knijpen! dat zorgt voor kleine sprankeltjes

Toegevoegd na 16 minuten:
en definitief doven door een kaarsendover er op te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je een beetje pech hebt krijg je later een heel andere geur, n.l. die van een afgebrand huis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, zo'n vaart loopt dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch bevat zo'n schil toch een fikse hoeveelheid olie,dat, vooral als je hard knijpt, er een flinke steekvlam uit komt. Maar je hebt gelijk, het ruikt heerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus: zachtjes knijpen dan, en genieten.
Je krijgt de geur niet weg. Je kunt de geur wel voorkomen door niet uit te blazen, maar de vlam uit te knijpen tussen met speeksel bevochtigde duim en wijsvinger.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krijg je een zwarte vinger van, met een kaarsendover niet.
Reddie
12 jaar geleden
In de vraag stond niets over zwarte vingers.
Een lucifer kun je helemaal op laten branden, als he vlam halverwege is, pak jij de afgebrande andere kant.
Doe dit boven een asbak.
De geur van een kaars kun je voorkomen door het lont in het gesmolten vet onder te dompelen.
Gaat hij ook uit.
Dit antwoord kreeg ik zelf eens en het werkt super goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geur krijg je alleen weg door luchten of wachten. Wat je mogelijk wilt weten is hoe je het kunt vermijden:
- in plaats van lucifer een aansteker gebruiken, of zo'n lange aansteker, ik ben even de naam kwijt.
- de kaars uitdoen met een kapje. Of inderdaad direkt na het uitblazen met een natte vinger in de lont knijpen om het walmen te stoppen. Maar dat kan wel zeer doen met het hete kaarsvet.