Als je een ja/nee sticker bij je brievenbus plakt, wat doen ze dan met die enkele folder die tussen de krant zit?

Alle reclamefolders gaan gelijk bij het oud papier, wil er nu dus de sticker ja/nee plakken, maar soms zit tussen een krantje ook nog een folder, halen ze die er tussen uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paar flinke schroeven zijn daar effectief voor. Dan ontvang je trouwens helemaal geen post meer. Op zich niet erg hoor, ze sturen vanzelf iemand langs die netjes aan de deur komt. Dat kost je alleen wel veel geld en een hoop gedoe ;-)

Het beste antwoord

Wij moesten bij de weekkrant de reclamefolders gewoon bezorgen bij de nee/ja stickers. Als mensen hierover wilden klagen moeten ze dit bij de weekkrant zelf doen. De bedrijven die deze reclame wil verspreiden via de krant doet dit nl. juist om een grotere doelgroep te bereiken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het bedrijf is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemde gang van zaken inderdaad. Als een bedrijf VIA de krant mensen wil bereiken, moeten ze gewoon advertentieruimte kopen in die krant. Iemand die een ja/nee-sticker heeft, plakt die juist omdat hij een onderscheid maakt (en wil maken) tussen huis-aan-huis-blad en reclamefolder, hij wil namelijk het ene wel ontvangen, en het andere niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk inderdaad dat die bedrijven beter een advertentie kunnen laten zetten.
Ik weet niet wat duurder is, de folder valt wel beter op, maar wordt rechtstreeks bij het oud papier gedaan.
Als er een folder los wordt bezorgt kun je dit inderdaad tegengaan door de sticker (hoop ik)
Wil je reclame over een winkel kun je altijd de mail aanvragen.

Andere antwoorden (3)

Toen ik folders bezorgde, maakte ik twee stapels: één met folders in de kranten, en één met alleen kranten. Mijn ervaring is echter dat niet elke bezorger dat doet, en dat je vaak toch nog reclame krijgt. Ben overgegaan op nee/nee, omdat ik de huis-aan-huisbladen in de praktijk ook niet las. Dat werkt beter.

Maar je zult een enkele folder nog wel krijgen dus. Toch al heel wat minder dan zonder sticker, dus het is wel de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moeten ze eigenlijk wel doen, tenminste ik moest dat toen ik krantjes bezorgde ;)
Het maakte het werk wel een beetje lastig, nu bezorgde ik het braaf zoals het hoorde volgens de ja/nee stickers maar er zijn ook bezorgers die dit niet doen.
Ik krijg hier ook altijd folders bij mijn krantjes, ook al heb ik zo'n sticker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bezorger mag de niet geadresseerde reclamebladen niet bezorgen, worden ze wel bezorgt dien je in eerste instantie contact p te nemen met de verspreider van de reclame, wil deze geen gehoor geven aan je verzoek kan je de uitgever *bedrijf dat de reclame laat verspreiden) er op aanspreken, zijn die niet van plan hun strategie te wijzigen kan men via de reclamecodecommissie en/of de OPTA (indien de verspreiding gebeurd door een postbestelbedrijf) een klacht indienen.