Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een fontein in de tuin ijsvrij houden?

Ik heb in de tuin 2 fonteintjes. hoe kun je deze ijsvrij houden op een manier dat de vogels tijdens maar ook na de winter dit water kunnen blijven drinken?
Groet René

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

je zou er of een klein pompje in kunnen leggen...die het open houd...
of net als ik vroeger deed ..suiker water in het fonteintje doen...

Toegevoegd na 18 minuten:
zorg dat je niet teveel suikerwater in het fontein doet, en elke dag verversen...

er moet zo weinig inzitten dat ze zich niet kunnen baden, anders plakken de veertjes aan elkaar

hang ook appels in je tuin, hieruit krijgen ze ook vocht binnen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suiker in het water, daar heb ik geen verstand van. Maar neem het wel van je aan.
Plus voor de appels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suikerwater doet er langer over om te bevriezen...
wel iedere dag verversen...

Andere antwoorden (2)

Klein zakje bakpoeder in het water zorgt ervoor dat het pas bij -10C bevriest en is niet giftig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een 'bron' en kan het kwaad bij vogels? Zou je het ook in een bakje stilstaand water kunnen doen of 'werkt' dat niet?
Koop een eenvoudig luchtpompje, leg het slangetje en luchtsteentje in het water, hierdoor komen er heel veel belletjes in het water en zal het niet bevriezen tot ongeveer -5 graden.
Pompje gebruikt zeer weinig stroom. ( 4 a 5 watt )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing