Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet de meest simpele en effectieve methode om thuis een boek te binden?

Ik heb 68 volgedrukte A4'tjes die horizontaal liggen. Bladzijde 1 en 2 staan op hetzelfde A4'tje (dus geen regulier boek!). Hoe kan ik deze het beste aan elkaar maken zodat het een hanteerbaar geheel word?
Ik heb slechts de beschikbaarheid tot simpele huis-tuin-keuken spullen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijmen. Dit doe je zo:

- neem 2 stukken karton A4 formaat, doe 1 karton voor en 1 karton achter het boek;
- het boek gelijk stoten, tot je een gladde rand hebt;
- leg een stapeltje (oud) papier op de tafel;
- leg het boek daarop, kijk uit dat het niet verschuift;
- leg daarop weer een stapeltje oud papier.

Lijm de rug van het boek in met lijm wat geschikt is voor papier. Giet wat lijm in een schaaltje en smeer in met een kwast, alsof je zou verven. Geef daarbij met je hand tegendruk bovenop de stapel, zodat deze stapel niet verschuift.
Je kunt dit drogen met de fohn. Laat daarna nog even liggen. Snij met een aardappelschilmesje het oude papier onder en boven het boek los.

Als je het leuk vindt kan je het boek nog kaften, zodat het er aan de buitenkant mooi uit komt te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

perforator gebruiken om gaatjes in de rug te maken en met een touwtje aan elkaar binden, of een snelhechter bij de boekhandel halen en die er omheen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt mooi ingebonden wil hebben zou ik even naar een copyshop gaan o.i.d. Die hebben professionele inbindmachines.
Wil je dat niet doen dan denk ik dat de beste methode is om het in een zichtmap te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thermosealing is zo professioneel :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding