Hoe kan ik veilig een versperringspaal op mijn oprit neerzetten?

Mijn oprit wordt door vreemden oneigenlijk gebruikt. Daarom wil ik de toegang bemoeilijken door (bijvoorbeeld) een neerklapbare versperringspaal neer te zetten.
Maar ik wil ook, dat een eventuele ziekenwagen of brandweerwagen weinig hinder van de versperringspaal ondervindt. Hoe kan ik dit doen? "Bestaat er een speciaal slot en hebben de hulpdiensten een standaardsleutel om het slot te open?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

De meeste barricade palen hebben een driehoeksleutel, vele gemeentelijke diensten inclusief brandweer hebben een dergelijke sleutel in het voertuig.

Van een ambulance weet ik het niet maar lijkt me toch maar een kleine moeite om de paal neer te klappen als er een ambulance in aantocht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou's kunnen informeren bij de gemeente of de brandweer. De gemeente plaatst tenslotte wel vaker dergelijke paaltjes met een slot waar de brandweer bij kan. Het hangt ook wat af van de situatie ter plekke. Moet een hulpdienst het erf op kunnen.? En hoe vaak ga je zelf op en van die oprit? Een hek met een opener op afstand is ook een optie.
Strekte er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hulpdiensten hoeven er in principe nooit te zijn. Alleen als mijn huis in brand staat, of ik een hartaanval heb gekregen. Anderen hebben hier niets te zoeken.
Ik hoop nog op een antwoord van een brandweerman, of hij zo'n sleutel heeft.
Daarna kan ik met argumenten naar de gemeente gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde ook of de auto van de hulpdienst het erf op moet kunnen. Bij mij kunnen hulpauto's aan de straat staan, brandweermensen en -slangen en brancards kunnen het erf wel op. Zo'n paaltje met een sleuteltje lijkt me voor eigen gebruik heel erg vervelend, daarom zou ik voor een hek met afstandsbediening gaan.
Je zou een paaltje met buigbare voet kunnen overwegen (zie afbeelding 1) of twee paaltjes met daartussen een ketting van kunststof (2).
Pieter2011
12 jaar geleden
Over wat voor oprit gaat het hier? Als die alleen dient om te parkeren, niet om je huis te bereiken dat ver van de weg staat, zullen hulpdiensten bij een versperring gewoon op straat stoppen.