Als in huis het water afgesloten wordt, zijn ze dan verplicht...

om ervoor te zorgen dat er in de gewone waterkraan een klein beetje water uit kan komen?
Dit omdat water de eerste levensbehoefte is.

Ik begrijp dat je dan niet nog liters water uit de kraan kan halen en dat je niet meer kunt douchen en het toilet door kunt spoelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
6.4K

Het beste antwoord

Volgens mmij niet, want die eerste levensbehoefte is hier op elke straathoek voor en drol en drie knikkers te krijgen, je weet tevoren wanneer je water wordt afgesloten zodat je voor lange tijd kunt hamsteren (flesse, emmers, badkuip) en in een geval van leven op dood kun je vast bij de buurvrouw nog wel een bekertje halen. Er gaat dus vast en zeker niemand dood als die van het water wordt afgesloten (hetgeen ze overigens in de regel niet doen omdat ze het zo'n leuk spelletje vinden).

Als ze het uit coulance niet helemaal afsluiten maar een paar uur per dag oid nog wat water leveren om welke reden dan ook, siert ze dat, maar ze zijn het niet verplicht. Je bent verplicht te betalen voor het water (en gas en electriciteit) dat je gebruikt, da's een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat zijn ze niet verplicht. Als er een heel klein beetje water uit de kraan komt, kun je nog een badkuip vullen als voorraad. Bovendien kun je in de winkel ook water kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgesloten is afgesloten! Er komt dan niets meer uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurt wel, mijn buren zijn ooit afgesloten geweest van water maar idd niet helemaal. Maar denk niet dat het wettelijk verplicht is. Misschien verschillend van maatschappij. Of de gezinsomstandigheden, hier waren 5 kinderen en een zwangere moeder, wellicht dat zoiets meespeelt in die beslissing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan waarom je afgesloten bent als het is wegens wanbetalen dan is het eigen schuld dikke bult
maar als er door werkzaamheden die lang duren geen water beschikbaar is zet de watermaatschappij meestal een groot vat in het dorp nabij de plaats waar geen water komt zodat de mensen daar hun water kunnen halen
je kunt dan wel niet douchen of in bad maar het is vaak maar tijdelijk en meestal proberen ze dit te doen als de meeste mensen zijn werken of s nachts dat je er zo weinig mogelijk last van hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ze" zijn niets verplicht, de afnemer is wel wat verplicht, namelijk de rekening betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat zijn ze niet verplicht! Als je de energierekening niet betaalt en wordt afgesloten,wordt er ook niet een beetje gas of stroom geleverd!