Wat mag wel ter bescherming?

Mijn vriendin heeft een vervelende ervaring gehad thuis en wil ze "iets" aanschaffen waar mee ze zich kan verdedigen en tevens afschrikt. Mag je in huis wel een wapen hebben? ( geen vuurwapen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Een keukenmes is ook een wapen, dus ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ook thuis mag je geen wapens hebben mits een vergunning. Maar ook dan mag je hem niet gebruiken. Als je een hockeystick onder je bed hebt als bescherming, kan je daarmee beschermen maar je mag er niet mee slaan. Het enige wat ik me kan bedenken is een goed alarm systeem of een waakhond. Dat laatste werkt het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waakhonden +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding." http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_(juridisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is momenteel wel een discussie. Je mag in je eigen huis niet iemand neer slaan. Dan ben je strafbaar. Toevallig laatst ook nog een discussie bij dwdd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik begrijp de eerste zin van je antwoord niet. Je mag geen wapens hebben, maar dat geldt alleen als je een vergunning hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag toch een wapen hebben in huis als je daar een vergunning voor hebt?
Als het op een pistool lijkt dan is het verboden. Stroomstoot wapens zijn ook verboden, pepperspray ook, vele soorten messen ook. Kijk voor een volledige lijst met wetten moet je in de wapenwet kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Wat mag wel ter bescherming?" Je geeft precies antwoord op het omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie opmerking. Maar als je weet wat niet mag weet je ook wat wel mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas mag er meer niet dan wel....vandaar is de lijst wat wel mag niet ingevuld.
Een spuitbus met deodorant, een persoonlijk alarm dat hard gaat piepen als je op een knopje drukt, een honkbalknuppel of een geologenhamer naast je bed.

Maar als ze zich niet veilig voelt in haar eigen huis is het tijd voor een cursus zelfverdediging, hele goede sloten of een ander huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is alles wat groot, scherp en keihard is een wapen, zo ook een aardappelschilmesje en een stuk touw.

Op internet is een lijst van verboden wapens:
http://wikipedia.org/wiki/wet_wapens_en_munitie

Maar of het nu wel of niet geoorloofd is, je mag niet zomaar een inbreker neerslaan zonder dat hij je aangevallen heeft.
Het beste om jezelf te beschermen is een route vinden om je huis te verlaten of jezelf opsluiten in de douche/badkamer en zo snel mogelijk 112 bellen. Wat je nog beter kan doen is iemand vinden waarmee ze afspreekt een bepaald herkend sms-je te sturen voor een dergelijke situatie zodat de ander weet dat die 112 kan bellen. Dit om te voorkomen dat hij jou tenslotte overmeesterd en ernstig mishandeld cq vermoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen men mag geen enkel wapen in huis hebben.

Overigens werkt een wapen vaak niet afschrikkend maar bereikt men juist het tegenovergestelde effect.

Mensen die andere mensen iets aan willen doen kikken er juist op dat er verzet geplaagd wordt, op dat moment kunnen ze tonen hoeveel macht ze hebben.