mijn zoontje is gefotografeerd in de huis en huis blad, maar heel nadrukkelijk is dit aan de fotograaf aangegeven hem niet te fotograveren?

ivm eerder werk is aan de kinderopvang specifiek aangegeven dat mijn kinderen niet op de foto of film mag komen door derde. dit mag alleen voor eigen gebruik. nu met sinterklaas feest is er een foto genomen door de fotograaf van de hoogeveense courant. deze heeft specifiek tehoren gekregen dat mijn zoontje niet op de foto mag komen.dit is echter wel gebeurd en ook nog op de voorpagina geplaatst en op de zelfde dag gepubliceerd.
wat kan ik hier het beste doen?
omdat mijn privacy wordt geschonden eventueel mijn zoontje gevaar kan oplopen omdat ik voor de justitie had gewerkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Vervelende situatie! Maar de krant is, begrijp ik, inmiddels verschenen, dus dat is niet meer terug te draaien. Als de kans bestaat dat je in de toekomst moet verhuizen omdat je zoon gevaar loopt door publicatie van de foto, kun je het beste een advocaat inschakelen die de krant op voorhand aansprakelijk stelt voor alle materiële en immateriële gevolgschade. Een wetswinkel of het Juridisch Loket kunnen je vast wel verder helpen. Ook zou je kunnen overwegen om een klacht in te dienen bij de Raad voor de Journalistiek: http://www.rvdj.nl/

Sterkte en succes!
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gedane zaken nemen geen keer. Als de foto al geplaatst is in de krant, is daar niets meer aan te doen. Met juridische stappen of schadeclaims haal je die foto niet weg. En ik neem aan dat het je niet om het geld te doen is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt natuurlijk een klacht indienen bij de organisatie van het KDV, maar dat heeft alleen tot gevolg dat er in de toekomst beter opgelet wordt.
bamibal
12 jaar geleden
je ex-werkgever weet hier wel raad mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies zou zijn: Maak je niet zo druk.
En mocht je echt niet willen dat je zoontje wordt gefotografeerd volg dan de volgende tips:
- Laat je zoontje niet naar een Sinterklaasviering van school gaan, daar worden namelijk ALTIJD foto's gemaakt.
- Ga niet op vakantie, hier loop je ook kans dat je op de foto wordt gezet.
- Ga vooral niet naar evenementen zoals concerten/feesten/braderieen/pretparken etc het foto risico is hier extreem groot!
- Vermijd grote steden met toeristische trekpleisters.
- Verder: geen kinderfeestjes, geen sport en alle andere openbare activiteiten

Kort gezegd: Hou je kind vooral binnen!

Toegevoegd na 15 minuten:
En zorg vooral dat je NOOIT maar dan ook NOOIT in contact komt met sociale media en ga ook zeker niet op forums zoals GV..

NOG BELANGRIJKER: MISSCHIEN WEL HET BELANGRIJKST: gebruik nooit dezelfde gebruikersnaam en post geen persoonlijke data online.. Binnen 5 minuten heb ik je geboortedatum, je beroep, je hobby en je interesse gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Of een boerka...