Thermostaat blijft aanslaan terwijl de aangegeven temparatuur al bereikt is (Warmwater kranen zijn dicht) Hoe kan dit?

Mijn thermostaat staat op dit moment op 18 graden en hij geeft ook aan dat het hier in huis 18 graden is. Toch blijft hij steeds aanslaan. Mijn (warmwater) kranen zijn goed dicht (zie ik er een over het hoofd?)

Toegevoegd na 8 minuten:
Edit: Het gaat niet om een boiler maar om een combiketel

Toegevoegd na 11 minuten:
Edit: wat ik er misschien bij had moeten melden: De thermostaat slaat ongeveer elke anderhalve minuut aan. Dit lijkt mij erg vaak?

Toegevoegd na 16 minuten:
Waarom vind jij 18 graden te koud? Het is hier namelijk best behaaglijk in huis. Het vriest ook niet buiten dus het temperatuur verschil is niet heel erg groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
13.2K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat de cv-installatie goed op druk staat.Dan zou ik zeggen zet die thermostaat nog lager en kijk of ie dan nog aanslaat.Als dat het geval is is de regelprint die in de combiketel zit defect en blijft de ketel dag en nacht stoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! dit is WEL het geval (stond op 18, terug gezet naar 14 en blijft aan slaan) Ik ga er werk van maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zelfde hadden wij hier ook.Wij hadden voor tijdelijk een lang verlengsnoer van de ketel naar een stopcontact naar de keuken gelegd .En als het te koud was de stekker er weer even in gestoken.Anders krijg je een torenhoge gasrekening voor de flauwekul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou hij loopt inderdaad al mooi op! En wat was de uiteindelijk oplossing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een woning van de woningbouw en het vervangen van de print was voor hun duurder dan een nieuwe ketel plaatsen.Maar vertel 'm dat de ketel niet meer op de thermostaat reageert.Nee heb je/Ja kan je krijgen.

Andere antwoorden (1)

Neem aan dat je een boiler hebt. Daarvan uitgaande, de temperatuur van 18 graden moet wel zo blijven. Dus wanneer het systeem merkt dat het kouder begint te worden en onder de 18 graden begint te geraken, dan slaat ie aan om die 18 graden aan te houden. Overigens wc, warm water gebruike bij kraan, werkt er allemaal op. Dus het is heel normaal. Overigens vind ik 18 graden wel erg koud voor in huis.

Toegevoegd na 5 minuten:
Boiler of combiketel (zoals mijn ouders hebben) moet ook op temperatuur blijven. Dat op temperatuur blijven laat je ketel dus elke x aanslaan.

Toegevoegd na 9 minuten:
Na 1.5 minuut? Ja dat lijkt mij niet goed. Zelf heb ik codes die ik kan aflezen. 18 graden vind ik erg koud, maar na elke x 1.5 minuut aanslaan is inderdaad niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(kom er net echter dat ik gewoon op jou bericht kan reageren) Waarom vind jij 18 graden te koud? Het is hier namelijk best behaaglijk in huis. Het vriest ook niet buiten dus het temperatuur verschil is niet heel erg groot.