Wat kunnen wij maken om het wooncomfort te verbeteren voor ouderen?

Voor school hebben wij een opdracgt gekregen, om iets te verzinnen waardoor oude mensen langer zelfstandig kunnen wonen. Wij weten alleen helemaal niet wat wij kunnen maken. Dus heeft u tips voor wat wij kunnnen maken, of wat oude mensen moeilijk vinden. Zou iemand mij kunnen helpen
Ps. Het mag nog niet bestaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is al zo ontzettend veel bedacht om ouderen langer zelfstandig te kunnen laten wonen dat ik dit min of meer een onmogelijke opdracht vindt.
Verzin het of het bestaat al... Ik zou eerder denken aan een soort van auditing-tool waarbij geïnventariseerd word welke al bestaande toepassingen toegepast kunnen worden bij een specifieke oudere.

Het beste antwoord

Ouderen hebben vaak niet genoeg kracht meer in hun handen om doppen van flessen en potten los te schroeven. Misschien kun je een handig alternatief bedenken voor zo'n onhandig schroefdeksel op de potten appelmoes en doperwten? Ook drempels in het huis leveren problemen op. Ouderen struikelen er makkelijk over en voor iemand met een rollator is een drempel helemaal een obstakel. Ook boodschappen doen en eten koken kunnen voor ouderen op een gegeven moment een probleem worden, net als traplopen. Ouderen hebben soms ook moeite om hun stoel of bed uit te komen, omdat die te laag zijn.

Succes met je opdracht!
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel voor het andwoord. Ik zal kijken of ik er wat mee kan doen.

Andere antwoorden (1)

Stopcontacten hebben veel oudere mensen problemen mee. Ook hebben veel mensen moeite met snijden, knippen en schaven (kaas)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, ik zal kijken of we hier iets mee kunnen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je misschien ook weten wat ik zou kunnen maken om het probleem met stopcontacten te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou misschien een soort knop kunnen maken, en als je daar op drukt dat het 'iets' wat in het stopcontact zit er uit klikt. Ik weet niet precies hoe je dat moet doen...