Hoe kan het dat het bij mij rondom het huis zo stinkt naar brandlucht uit kachel of open haard?

Ik woon in een hoekhuis, vlak naast een flat. Eigenlijk moet ik al mijn ramen en deuren gesloten houden, anders ruikt de hele woning naar brandlucht. Ik vermoed dat dit komt door een openhaard of kachel. Andere jaren heb ik hier nooit last van gehad. Wie weet hiervoor een oplossing?

12 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

het zal te maken hebben met de huidige weersomstandigheden, de lucht is erg vochtig en klam, de wind is weggevallen, daardoor kan er rook uit een houtkachel ergens uit de buurt, neer gaan slaan, die nogmaal wegwaait omhoog.
Zodra het buiten wat alkoelt, of de wind toeneemt, zal het over zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
joro
12 jaar geleden
Helaas zijn er maar 2 antwoorden gekomen, waarvan ik dit de beste vind. Toch vind ik het zeer vreemd, dat ik andere jaren geen last van de brandlucht heb gehad. Vanmorgen rook het zelfs naar petroleum-lucht. Heel vervelend, want de lucht dringt zelfs mijn woning binnen.

Andere antwoorden (1)

op straat gaan, en kijken of je rook ziet, en anders de geur achterna, en vragen aan de bewoners of ze de rookafvoer in een andere richting willen plaatsen, bijvoorbeeld aan de andere kant van het huis