Kan een kapotte lamp bij het gewone huisvuil of kan deze in glasbak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
29.8K

Antwoorden (4)

Een kapotte lamp moet bij het gewone huisvuil en niet in de glasbak: er zit namelijk altijd een metalen fitting aan en metaal hoort niet thuis in de glasbak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik een keer specifiek nagevraagd bij onze afvalophalers. Het hoort bij het restafval, maar dan wel eerst verpakt (bijvoorbeeld in een stuk krant) zodat niemand z'n hand er aan kan openhalen.
Amadea
12 jaar geleden
Bij het gewone huisvuil, zo veel mogeljk demonteren.
In de glasbak hoort alleen glas thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Defecte kwikhoudende spaarlampen hoort u aan te bieden als klein chemisch afval. Evenals defecte TL buizen.
Defecte gloeilampen kunnen bij het restafval.
Dat laatste kunt u in een leeg zuivelpak verpakken.