waarom heeft een gasfornuis met oven geen afvoer nodig en een bulex of convector wel?

als ik meerdere taarten of broden bak staat mijn oven toch enkele uren gas te verbranden zonder afvoer, is dat dan niet gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Antwoorden (1)

ja die regels zitten raar in elkaar, er zijn b.v.nog steeds mensen die een geiser hebben zonder afvoer naar buiten, terwijl er mensen door zijn overleden.
Een gasfornuis kan ook een slechte verbranding hebben, maar dat zie je dan meteen, maar een oven in een gasfornuis kan zo vuil zijn, dat ook daar een onvoldoende verbranding kan optreden, toch hoor je daar nooit over.
Nu is er vrijwel altijd wel een afzuigkap boven, maar ja, die staat niet altijd aan.
Bij ieder open gasvuur is er altijd wel enig risico.
Ook komt er nogal wat water vrij, door gasverbranding.
Gaskachels. moeten natuurlijk afvoeren hebben, die staan dag en nacht aan als het koud is en wel voor vele maanden.
Hierdoor is de kans op een storing natuurlijk veel groter.