Welke mug hebben wij thuis?

Er zitten overdag stekende muggen bij ons thuis. Ze hebben ook witte banden om hun pootgewrichtjes. Ze zijn erg agressief en zijn binnen een paar seconden klaar met steken.
Welke mug is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat er helemaal naast hè?
Dus heb ik mijn antwoord maar verwijderd.
Dacht echt dat het een Daas was.
Fout dus.

Antwoorden (3)

Ik heb er weinig verstand van maar bij de wiki pagina over muggen ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Muggen bij het onderdeel 'steekmuggen' : "De bijtende en ziekten overbrengende tijgermug komt steeds meer in Nederland voor") staat een afbeelding van een zogenaamde "tijgermug". Die heeft witte bandjes om zijn pootjes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Aedes_albopictus_on_human_skin.jpg

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijgermug staat ook een stukje over "In Nederland".

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar het schijnt nogal zeldzaam te zijn hier. Gelukkig... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de geringde wintersteekmug, hij is vrij groot en lijken gestreept.
Hij steekt vooral door je sokken heen, dus ook in de winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee maar de kleine krengen steken er ook aardig op los .Voor als nog steken alleen de vrouwtjes muggen .en ja ook ik zie er verschillende.Maar ik dacht aan de knut bij die kleine en ook in dierenprogramma`s hoor je alleen dat deze de schapen ziek kan maken.hoe de huis tuin en keukenmug heet weet ik niet wel dat ze allemaal de kruipruimte proberen te vinden om te overwinteren volgens programma vroege vogels van afgelopen zondag. groetjes a.b.