Ik heb een rolgordijn met koord waarvan het remsysteem het niet doet. als ik m naar beneden wil draaien draait hij helemaal uit, hoe kan dit?

Ik heb gister een nieuw systeempje gekocht (katrolletje met koord) wat je aan de zijkant erin doet maar heb weer hetzelfde probleem! Het is wel zo dat het touwtje van mijn rolgordijn aan de verkeerde kant zit (links van het gordijn ipv rechts). kan het daaraan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
47K

Antwoorden (2)

ja daar kan het aan liggen sommige bedieningen kun je niet ongestraft voor zowel links als rechts gebruiken. dus als je een rechter bed. hebt besteld moet je hem ook rechts hangen aan de andere kant rolt anders namelijk af. gewoon bediening uit de boven buis halen en omwisselen naar de andere kant. of je rolgordijn stof boven langs laten lopen dan kan de bediening links blijven maar moet je wel de stof op de buis omdraaien is zogenaamd contra rollend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel eenvoudig, tenminste bij het merk Luxaflex. Andere systemen weet ik niet. Trek het draai mechanisme uit de pijp. Achterin zit een schroef. Draai die er uit. Trek het hulsje iets er uit en je ziet een binnenkoordje. Dat is het remsysteem. Draai het binnenkoordje iets strakker, houdt het hulsje goed vast tegelijk met het bedieningkoord en draai de schroef achter weer vast. Kijk uit je kunt het binnenkoordje ook te strak draaien waardoor het het draaimechanisme te zwaar gaat.
Klaar is Kees.