Mijn vriendin is van plan om te verhuizen. Haar opzegtermijn zal 3 maanden zijn. Mijn vraag is: Hoeveel tijd heb je om dan uw verhuis te regelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dit moet binnen die drie maanden gebeuren. Wanneer je bijvoorbeeld op 1 september je huur opzegt, betekent dit dat je op 1 december een lege woning achter moet laten.
Of je al een nieuw appartement hebt is volledig de verantwoordelijkheid van de huurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een opzegtermijn van 3 maanden hebt, moet je 3 maanden voor de datum dat je wilt verhuizen, opzeggen (let op: als je alleen per einde/begin van de maand kunt opzeggen, dan kun je dus niet op 15 maart opzeggen per 15 juni, maar pas per 30 juni/1 juli bijvoorbeeld).
Hoe lang je erover doet om de daadwerkelijke verhuizing te regelen (inpakken, vervoeren en dergelijke) heb je volledig zelf in de hand.