wat is nou een hele mooie plant met bloem(en) die groot word en die je in je huiskamer kan zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ben ik ook benieuwd naar.

Antwoorden (4)

Hoe groot is groot voor jou?
Bedoel je hoog of breed?
Een anthurium kan een behoorlijke plant worden.
echt hoge planten hebben vaak geen bloem
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grote plant een meter lang ofzo
Het is nu zo'n beetje de tijd, om amaryllisbollen te planten : 1/3 van de bol boven de aarde uit, en dan gaat hij langzaam uitlopen, een rozet van bladeren met één of twee stengels met een grote bloemknop.
Tegen de tijd, dat de knoppen uitkomen, is de steel tuusen de 50 en 75 cm lang.

Verder zijn er nu azalea's te krijgen : om de paar dagen dompelen, en die bloeien zo'n 6 weken.

Ook nu te krijgen zijn hibiscus-planten met grote bloemen in stralende kleuren. Ze moeten om goed te blijven doorbloeien en nieuwe knoppen te maken redelijk ligt staan : ze houden van de ochtendzon in een vensterbank, en als je begint met een forse plant heb je lang veel mooie bloemen.

Planten die bloemen hebben en heel groot worden zijn er niet : dan moet je kiezen voor mooie bladeren-planten.
Bijv. een 'blonde' ficus benjamina, of andere planten met gevarieerde kleuren in hun bladeren. Ook palmen zijn heel decoratief en groot, al zijn ze ietwat prijzig in de aanschaf : je hebt er jaren plezier van, als je ze goed verzorgt.

Ga eens een paar uur rondzwerven op een tuincentrum : heerlijk, als er een herfststormpje buiten over het land raast, en jij loopt te genieteren tussen de geur van vochtige aarde en overal groeiende en bloeiende planten....dat is voedsel voor de ziel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spatifilium is een mooie decoratieve kamerplant, en kan behoorlijke afmetingen bereiken. Ik heb er een staan die zo'n 60 cm breed is en 70 cm hoog. Bovendien is het een heel makkelijke plant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Orchidieen zijn hele mooie en lange bloeiers kunnen wel een aantal maanden hun bloemen behouden.