De ovale stenen deksel zit klem in ronde stenen theepot. Ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer los zonder te breken. Weet iemand een manier? Dank.

Heb de ovale deksel per ongeluk op de ronde theepot gedraaid, nu zit ie klem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Het beste antwoord

Temperatuur wissel weetje nog of de pot koud of warm ,op moment v dicht draaien ? Zet m in de koelkast ! Dan onder de warme kraan .niet heet dan kan iets scheuren ! Dit werkt meestal prima ,ja het kan barsten . Zo haal ik ook glas werk uit elkaar . Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer het eens met wat slaolie. Droppel het in de wasbak op de dejsel (dat maakt makkelijker schoon) en probeer hem voorzuchtig los te wrikken.

Als dat niet lukt, vul de theepot vervolgens via de tuit met water. Hang hem ondersteboven in een pan, zodanig dat de deksel vrij hangt in de lucht. Doe een bodempje water in de pan om de val van het deksel te breken en laat de zwaartekracht haar werk doen.