Wie weet van welk beest dit afkomstig is?

Het zijn uitwerpselen op de grond en aan de muur op 3-hoog.

Toegevoegd na 4 uur:
Het 'hoopje' is op 1 plek en bestaat uit drolletjes van ongeveer 0,5 cm dik en de hele hoop is cm of 5. Het gekke is dat aan de muur ook wat zit vastgeplakt.

Ik ben erg bang dat het van ratten afkomstig is al kan ik me dat nauwelijks voorstellen op een galerij. Op internet (al uren aan het speuren) kan ik weinig soortgelijks vinden. Slakken, vleermuizen, ratten?

Ik probeer opnieuw een foto bij te voegen (mislukt steeds :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.2K

Antwoorden (3)

ziet eruit als slakkepoep.

Toegevoegd na 2 uur:
Lijkt het hier op?
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft Ronald gelijk..als 't ook op de muur zit..misschien zo'n grote naaktslak..10 cm? Da's wel erg groot..misschien 't hondje van de buren,sommige hondjes hebben vreemde gewoontes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat plaatje van ronaldP, daarop zie je twee segrijn- of kleine wijngaardslakken.
ronaldP
12 jaar geleden
Ja hoor... het blijft plakken waar ze op dat moment zitten...
ronaldP
12 jaar geleden
Weet natuurlijk niet of dit specifieke poepje (als het dat is) van dit soort slakken afkomstig is natuurlijk..... Is meer ter illustratie.
Zonder foto is het lastig te zeggen, maar omdat het zowel op de muur als op de grond zit, zou ik gokken op vogels die op die hoogte een nest hebben. Die kunnen poepen terwijl ze op de rand van het nest zitten, dat valt dan oa afhankelijk van de wind op de grond of tegen de muur.

Als je aan iets anders denkt, moet je een foto maken of duidelijk omschrijven wat je precies ziet.

Toegevoegd na 1 uur:
Vogelpoep, als er wit bij de poep zit is dat meestal door het ureum (vogels scheiden ontlasting en urine tegelijk uit, de ureum zorgt voor witverkleuring). Ik weet alleen zo niet van welke vogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ratten en muizen maken keuteltjes.
Kijk eens hier: http://www.poepboek.nl , en dan op Grote Boodschap klikken.
Boek is uitverkocht en je kunt niet meer mailen voor advies, maar je kunt wel heel poepjes van dieren bekijken en zo dingen uitsluiten, misschien geeft dat je een geruster gevoel ;-)
Ik sluit me aan bij RonaldP. Het lijkt echt op slakkenpoep.