Is er een effectief middel tegen spinnen? Hoe zijn deze te bestrijden, bijvoorbeeld in de kelder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je m'n zoontje eens lenen, die heeft de rare gewoonte op zulke beesten te jagen haha.

Het beste antwoord

Helemaal weg krijg je ze niet, maar wat wel helpt om ze te verminderen is veel stofzuigen. Horren plaatsen en de deur dichthouden zodat ze niet naar binnen kunnen lopen En katten eten spinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt een spray gebruiken maar uit onderzoek blijkt dat elke hygiënisch huis ongeveer 1500 spinnen telt in de maand juni september komen de mannelijke spinnen uit om door te parederen

Dus kort samengevat er is eigenlijk geen effectief manier wel kun je het aantal spinnen in je kelder proberen te verminderen zoals antispin spray
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt ook dat mensen gemiddeld twee spinnen per jaar eten.
Vermalen in groente of tijdens de slaap, open mond, spin wandelt naar binnen, en hap...
(ff de horror story erbij, altijd leuk :-). )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha hoefde ik eigenlijk niet te weten:p voortaan mond dicht pleisteren ><
Zorgen dat je het niet vochtig is en goed schoonhoud. Dan alledagen een spray gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste dat je kunt doen tegen spinnen, is zoveel mogelijk zorgen dat ze er
1. niet kunnen komen
2. niets te eten zullen vinden

ad 1. Zorg ervoor dat alle openingen met de buitenlucht voorzien zijn van horren-gaas. En maak dat horren-gaas aan de binnenkant heel regelmatig met een ragebol schoon. Want de jonge spinnen zijn zo klein dat die makkelijk door dat gaas heen komen.
Maak je ragebol buiten schoon zodat de spinnen daar weer verder kunnen leven.

ad 2. Als je zorgt dat in de kelder (bijvoorbeeld) geen vliegen, muggen en andere geleedpotigen aanwezig zijn, dan heeft een spin daar weinig kans te overleven en zal er dus niet graag zijn. Dus alle etensresten en etenwaren afgesloten en in schone bakjes, blikken en potten bewaren. Opletten dat eventuele huisdieren er niet hun behoefte doen, et cetera.

Stofzuiger werkt heel goed voor de eerste "opruiming" van spinnen, maar gebruik daarvoor een nieuwe stofzuigerzak, en leg die na het zuigen buiten open neer zodat de spinnen elders verder kunnen leven.
(Bijvoorbeeld in gemeentegroen, waar als het goed is de laatste tijd wat minder rigoureus onderhoud gepleegd wordt en spinnen dus ook een kans hebben.)

Spinnen blij want eindelijk smikkel, en jij een spinvrije kelder. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horren en dichte deuren zijn helaas niet helemaal afdoende aangezien spinnen ook via ventilatiespleten (die in elk huis wel min of meer aanwezig zijn) naar binnen komen.

Alle donkere plekjes waar rust heerst vinden ze aantrekkelijk dus in een kelder is het geweldig voor ze.
Hoe meer je spullen regelmatig verplaatst, hoe minder aantrekkelijk je het voor ze maakt om zich te nestelen.
Maar ik zie niemand om die reden wekelijks de kelder overhoop halen ;-).