Wat is de gemiddelde prijs van bouwgrond per M2? (Overijssel - Twente)

Ik heb mijn vorige vraag even verwijderd omdat ik deze niet goed geformuleerd had.

Het gaat erom dat ons huis (1800 M2) volgende week in de verkoop komt en dat we gisteren pas hoorden dat ze hier in de buurt bezig zijn met ‘opvulling groene ruimtes’. M.a.w. dat we misschien over een tijdje ook een deel van onze grond kunnen verkopen als bouwkavel.

Daar wordt het verhaal voor ons wel anders van omdat we juist willen verhuizen omdat het ons te veel wordt hier qua onderhoud. Bovendien is het een heel oud huis dus voor dat geld zouden we het ook kunnen renoveren of opnieuw op laten trekken misschien.

Wij hebben alleen geen idee wat de gemiddelde prijs van bouwgrond is en of dit voor ons rendabeler zou kunnen zijn dan verhuizen. Op de website van de gemeente kan ik er niets over vinden, en op andere websites varieren die bedragen enorm. Het gaat om Overijssel - gebied Twente.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
11.3K

Het beste antwoord

Zoals bij je vorige vraag ook al geantwoord werd: Dat is niet te zeggen zonder de locatie te weten. In enschede zijn er stukken die voor 350E/m2 verkocht worden (Enschede zuidas) en buitengebied is dat een stuk lager.

Uit een artikel van 2008:

Uit de halfjaarcijfers blijkt dat vooral de prijs in Twente sterk steeg. Het gewogen gemiddelde ligt daar op ruim €40.000 per hectare. Een hectare bouwland bracht daar ruim €41.000 op, de waarde van grasland ligt €2.000 lager.

Dat zou betekenen: 4 euro per m2 voor bouwland

Echter, dan lees je -ook 2008- dit:
De colleges van B&W van de Netwerksteden Almelo, Borne, Enschede, Hengelo en Oldenzaal hebben besloten om de grondprijzen voor alle bedrijventerreinen per 1 juli 2008 te verhogen met € 10,- per vierkante meter. Met deze prijsverhoging wordt een eerste stap gezet naar meer marktconforme grondprijzen. Netwerkstad Twente is de eerste regio in Nederland waar grondprijzen op deze manier worden afgestemd.

en dan denk je: verhoogt met 10E/m2. Dan is het in de stad dus veel hoger.

Kijk op de derde link om te zien wat bouwkavels kosten; 168K voor een goede 500 m2 lijkt het , in almelo