Is een isolatiehok altijd nodig? Die uitleg en andere vraag.

Zoals jullie eerder hebben kunnen zien , heb ik een vraag gesteld voor een goed kippenhok voor de winter.
Nou dacht ik om een kippenhok te bestellen via de site dierenverblijf.com, ik dacht aan het kippennachthok KH3, is dit wel een goed hok voor s winters? Of heb je altijd een isolatie"hok" nodig?
Iemand nog tips. Ik wil niet super veel geld kwijt zijn , maar wel waar voor mijn geld.

Bij voorbaat dank,
Vriendelijke groeten,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Je kan deze vraag beter stellen op het kippenforum.
Tevens kan je daar veel nuttige informatie vinden over het houden van kippen en voorkomende problemen en oplossingen. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen denken dat een kippenhok verwarmd moet worden. Niet doen! De kip is een buitendier en enorme temperatuurverschillen tussen nachthok en buitenlucht veroorzaken alleen maar narigheid. Heel belangrijk is het absoluut tocht- en vochtvrij zijn van het nachthok. Er moet wel ventilatie zijn zodat vochtige lucht afgevoerd kan worden. Als zware vorst verwacht wordt is het verstandig om de kammen en lellen dun in te smeren met vaseline of uierzalf. Dat voorkomt het neerslaan van condens op de kammen en lellen die daardoor bevriezen.
Sommige in de handel verkrijgbare kippenhokken zijn vrij hoog, zorg daarom dat het hok bij stormen en sneeuwval niet om kan vallen!
Zorg dat de kippen wel water kunnen krijgen. Wanneer het vriest zorg dan dan de watertorens niet bevriezen. Dus of voor de nacht leeg gieten en de volgende ochtend vullen of zorgen dat je ze in een vorstvrije omgeving hebt staan waar de kippen drinken kunnen. Wanneer kippen te weinig te drinken krijgen zullen ze stoppen met leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee je hebt geen isolatiehok nodig ,een kippenhok is erg simpel ,de dieren moeten uit de tocht ,uit de regen en iets van de grond een plaats kunnen vinden om te slapen ,verder een kistje om een nest in te bouwen ,met wat stro,een uitloop zodat ze wat kunnen scharrelen en klaar ben je.
ik houd al 25 jaar kippen op deze manier ,momenteel hebben ze huisvesting in een hondenhok.