Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn orchidee wel knoppen heeft maar telkens als ik denk dat ze uitkomen sterven ze af.Hoe kan dit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lastige vraag omdat er zoveel soorten orchideeën zijn.
maar ik ga maar even uit van de meest voorkomende soort Phalaenopsis
Als je te veel water geeft of er blijft water in de pot staan, dan zal hij verrotten en dood gaan.
Geef je te weinig water, dan zullen de bloemknoppen plotseling stoppen met groeien.
Maar ook kan dit gebeuren door de plant te draaien, tijden de vorming van bloemknoppen.
De planten 1 x ter week even in een bak met water laten staan, waarin is opgelost een organische meststof.
Na een kwartier tot half uur, de pot laten uitlekken en weer binnen zetten op zijn eigen plaats.
Uit de felle zon, wel op een lichte plaats.
Het afsterven van de bloemknoppen heeft dus te maken met een groeistoornis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

probeer het vast te binden, maar niet te strak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de knoppen vastbinden?
Het kan zijn dat als ze een kou erover hebben gehad dan laten ze de knop vallen.
Kan ook zijn dat ze op de tocht staan en zo bloot staan aan temperatuur verschillen.
Maar een tip van mij een orchidee moet je liefdevol verwaarlozen om mooie bloemen te krijgen.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weleens gehoord dat men ech(niet afgekoeld) gekookt water over de voeten van de plant giet ... bepaalde schimmels/ bacteriën kunnen daar niet tegen ... missschien dat die schimmels/ bacteriën de oorzaak zijn van het versterf van uw knoppen.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing