Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is dit voor struikje?

het is geloof ik geen Bremsoort, heeft ook geen stekeltjes. blaadjes zijn drietallig als een klaver

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is wel een soort van brem, bijna zeker een Genista, de verfbrem, dat is een geelbloeiende vlinderbloemige.
Als hij gaat bloeien, wordt het wat makkelijker achter zijn naam te komen.
Er zijn veel soorten in.
Er zijn wat soorten Genista die als kamerplant verkocht worden, maar het in de tuin ook prima doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Niet alle genista's heten verfbrem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, je hebt helemaal gelijk. Ik kom net terug uit het bos en heb een volwassen Verfbrem vergeleken met deze jongeling. Overeenkomsten waren zo sterk dat dit hem wel moet zijn. Bedacht me dat het kan zijn dat deze Brem pas na een aantal jaren gaat bloeien. Klopt dit volgens jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk had hij flink vorstschade gehad ( toppen en bloemknoppen bevroren) en wil hij nu alleen maar goed groeien, volgend jaar zal hij wel bloeien, dan is hij groot genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder twijfel. Bedankt, Ed!

Andere antwoorden (1)

Ptelea trifoliata lederstruik, 3-tallig blad heldergele herfstkleur. De hoogte na 10 jaar is 4 m. De bloemkleur is cremewit. De bloeiperiode is mei - juni. Deze plant is zeer winterhard.
Nederlandse naam : Lederstruik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas. lijkt er niet op

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding