Van welk ongedierte is dit?

dit zag ik in de tuin van mijn oma.. Is het soms kortsnuit kever?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel: welk insect heeft het aangericht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is gewoon een scheurtje, dit kan onmogelijk van een insect zijn.

Antwoorden (3)

Ik zie niks wat op een kever of wat dan ook voor ongedierte lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je die worm op dat blad? Een kever heeft een schild en pootjes, die zie ik nergens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo te zien is het ook geen ongedierte maar een gewoon insect. Ongedierte is vaak vraatzuchtig en het blad is nog mooi gaaf. Wormen zijn juist nuttig om je aarde los te houden.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is die 'worm' een scheurtje in het blad xD
ik denk niet dat een insect dit heeft veroorzaakt.
snuitkevers eten ronde stukken uit de rand van een blad.
dit blad is gescheurd.
daarvan kan van alles de oorzaak zijn.
rollebollende katten, een heftige hagel of regenbui, of misschien je oma zelf wel.
je kan de flit-spuit dus in de kast laten ;)
Rieneke1