Kan ik op een Alecto WS-4000 een 2e binnenunit aansluiten?

Mijn buurman heeft dit weerstation en heeft de buitensensor aan de schoorsteen gemonteerd. Kan ik nu een 2e binnenunit aansluiten en is deze los te koop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Los te koop weet ik niet, maar je kunt een andere ontvangstunit de buitensensor van de buurman laten zoeken.
De sensor zendt alleen maar eens in de anderhalve minuut alle data uit, er is geen ontvangstbevestiging of handshake.
De binnenunit zal, als je de koppelmode activeert de buitensensor ontdekken en daarna alle gegevens ook naar jouw display sturen.
De kamertemperatuur en -luchtvochtigheid worden door de binnenunit zelf gemeten en hebben dus betrekking op jouw eigen huiskamer.
Ik heb dit met succes toegepast met een vergelijkbaar weerstation van Oregon Scientific.
Het moet wel een identiek type zijn, de data is specifiek voor dat type weerstation en ook de zendfrequentie is type bepaald.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je alle buitensensor spullen netjes bewaart dan zul je, als de daksensor van de buurman versleten, verweerd of kapot geraakt is, met jouw spullen de waarnemingen voor jou en je buurman kunnen voortzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb er eentje liggen en staat op marktplaats