Zijn er nu meer vliegen dan normaal (rond deze tijd van het jaar)?

Ik heb voortdurend - meer dan in andere jaren - (kleine) bromvliegen in m'n huis die de weg terug naar buiten niet weten te vinden, zelfs nadat ik de ramen en deuren (waar ze toch al op zitten) wijd openzet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

De meeste bromvliegen die ons huis binnendringen zijn zwangere vrouwtjes. Wel logisch dat je ze dus niet makkelijk kwijtraakt, er worden steeds nieuwe geboren..

De vliegenpopulatie komt op gang vanaf het voorjaar. Maar dit gaat de hele zomer door!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel als ik de uitslag van mijn huiselijke genocide op dit moment bekijk zie ik niet meer vliegen , no-iet meer bromvliegen ...maar merkelijk minder muggen.
Dat laatste heeft ongetwijfeld te maken met de droogte;
Weinig plassen=weinig muggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kleine bromvliegen kunnen plaatselijk in aantal exploderen...daar waar lijken en rottend vlees in de buurt is.
Toevallig geen muizegif gestrooid?