Helpt het echt om een kaars aan te steken tegen rook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
17.4K

Het beste antwoord

In theorie zitten in rook (sigaretten rook) reeds verbrande deeltjes dus die veranderen niet echt door een kaars.

het enige dat kan gebeuren is dat je een soort "geur" toevoegt die die sigaretten geur zou kunnen overheersen (maar dan moet je wel HELE sterke geurkaarsen hebben, of wierook aansteken)

Waar, maar dat is HEEL iets anders, een kaars (of evt een afgestreken lucifers) ERG goed helpt is tegen de dampen (zou je met veel fantasie ook "rook" kunnen noemen) die op het kleinste kamertje worden geproduceerd.

Deze kwalijk ruikende gassen daar bevatten methaan en dat is uitstekend brandbaar. Door het afstrijken van een lucifer verdwijnt de "stank" vrijwel geheel
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee, ze hebben dat eens gedaan bij mythbusters. Het helpt er niet tegen, de rook verdwijnt niet. Maar de geur van rook licht aan het soort kaars wat je opsteekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat helpt zekers tegen de vervelende sigaretten rook het helpt bij mij ook en anders als je er tegen kan is wierook ook een zeer goede oplossing tegen sigaretten rook

Toegevoegd na 35 seconden:
ik neem aan dat je sigaretten rook bedoelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb me wel eens laten vertellen dat natte doeken op de verwarming tegen sigaretten rook zou helpen. Opzich zou dat logisch zijn thans dat vind ik want toen ik nog rookte en buiten stond wanner het vochtig was buiten rook ik zelf ook sterker naar rook dan wanner het niet vochtig was... Dus misschien die natte doeken proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een brandende kaars heeft een vlam en die vlam verspreidt warmte en warmte stijgt zoals bekend naar boven en neemt de rook met zijn luchtje mee.
Dus het zal wel iets schelen.