Wat moet je doen aan gele bladeren?

Ik probeer een amaryllisbol over te houden. Er is nu blad uit gegroeid. Dit blad zit volmet rode vlekken, maar dat zou noormaal zijn. Nu echter, komt er weer een nieuwe knop. er komt ook een groene spriet naast de bol op. Het probleem is dat vanaf dan het blad geel wordt en ik geef wel genoeg water. het geelworden begint net iets onder het puntje. Mijn andere amaryllis hheeft veel langer en groener blad. Daar komt geen knop meer aan en deze eeft geen groene vlekken.

wat doe ik verkeerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat je hem nu teveel water water geeft, vandaar die gele bladeren.
in onderstaande link kun je lezen hoe je een amaryllis over moet houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik houd de grond vochtig maar niet nat. wat kan er dan mis zijn? het blad wordt spontaan geel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er ook 2 staan, maar die geef ik maar 1x in de week een klein beetje water. De grond is bij mij niet vochtig. De bedoeling is dat uiteindelijk de bladeren eraf gaan vallen en dan moet de bol een week of 10 rusten voor hij opnieuw opgepot kan worden voor het nieuwe seizoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel. hoe verklaar je de rode vlekken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik google op rode vlekken op plantenbladeren kom ik steeds tegen dat het om een schimmel zou gaan. Dat zou kunnen i.v.m. teveel vochtigheid. Ik zou hem nu echt heel weinig water geven, het is nu ook tijd voor de knol om het blad af te laten sterven, om de laatste voeding uit de bladeren te halen en het blad dan over ong. een maand te laten vallen. Over een week of 2 helemaal geen water meer geven, dan moet het gewoon lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt! +je