mag een huisbaas bij je thuis controleren naar aanleiding van klacht buren?

Naar aanleiding van de klachten van de buren w.b. vogelpoep overlast. Moet ik toestaan dat de huis baas bij mij komt controleren of mag ik hem weigeren?Ik heb al een lang conflict met hem, dus hij zal mij zeker niet terwille zijn en ik wil hem liever niet in mijn huis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de meeste huurvoorwaarden staat een artikel met de volgende strekking: "Huurder zal de verhuurder toelaten in het gehuurde om de naleving van de verplichtingen van huurder te controleren." Ja, je moet hem dus toelaten. Wel mag je verwachten dat hij daarvoor een tijdstip afspreekt.

Ja dat mag hij , maar zorg dat er iemand van jouw familie ( vader, moeder) bij is dan heb je altijd een getuige , omdat het contact al slecht is met hem.

Als ie zomaar langskomt mag je hem zeker weigeren. Volgens mij heeft ie (in Nederland) sowieso geen recht om binnen te komen, maar dit kan ik op het moment nergens vinden. Als iemand denkt dat dat wel zo is, dan zie ik graag een wetsartikel o.i.d. waaruit dat blijkt. (huurvoorwaarden zeggen in dit geval niks en het gaat hier niet om een noodgeval) Zelfs als blijkt dat ie dat recht wel heeft kan je hem weigeren totdat ie met een politieagent o.i.d. aankomt. Hij mag zich namelijk zeker geen toegang verschaffen als jij hem dat belemmert. Toegevoegd na 10 minuten: Als je doet wat ik zeg dan heb je goeie kant dat de verhoudingen er niet beter op worden. Waarschijnlijk dus verstandiger een afspraak te maken en met een paar man te zijn als ie langskomt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100