Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag een huisbaas bij je thuis controleren naar aanleiding van klacht buren?

Naar aanleiding van de klachten van de buren w.b. vogelpoep overlast. Moet ik toestaan dat de huis baas bij mij komt controleren of mag ik hem weigeren?Ik heb al een lang conflict met hem, dus hij zal mij zeker niet terwille zijn en ik wil hem liever niet in mijn huis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
653

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de meeste huurvoorwaarden staat een artikel met de volgende strekking:

"Huurder zal de verhuurder toelaten in het gehuurde om de naleving van de verplichtingen van huurder te controleren."

Ja, je moet hem dus toelaten. Wel mag je verwachten dat hij daarvoor een tijdstip afspreekt.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso gaat de wet voor de huurvoorwaarden, zelfs al heb je er voor getekend. "verplichtingen van huurder" Welke verplichting moet er hier gecontroleerd worden?
En waren zou ie dat niet vanaf de straat kunnen zien. (die ook andere vraag van de vraagsteller)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff die laatste zin opnieuw:
En waarom zou ... (zie ook ...)

Andere antwoorden (2)

Ja dat mag hij , maar zorg dat er iemand van jouw familie ( vader, moeder) bij is dan heb je altijd een getuige , omdat het contact al slecht is met hem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie zomaar langskomt mag je hem zeker weigeren.

Volgens mij heeft ie (in Nederland) sowieso geen recht om binnen te komen, maar dit kan ik op het moment nergens vinden.
Als iemand denkt dat dat wel zo is, dan zie ik graag een wetsartikel o.i.d. waaruit dat blijkt.
(huurvoorwaarden zeggen in dit geval niks en het gaat hier niet om een noodgeval)

Zelfs als blijkt dat ie dat recht wel heeft kan je hem weigeren totdat ie met een politieagent o.i.d. aankomt.
Hij mag zich namelijk zeker geen toegang verschaffen als jij hem dat belemmert.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je doet wat ik zeg dan heb je goeie kant dat de verhoudingen er niet beter op worden.
Waarschijnlijk dus verstandiger een afspraak te maken en met een paar man te zijn als ie langskomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding