mijn vriend zit in hechtenis mijn meubels staan in zijn huis, mag ik de spullen weghalen ,ik kan bewijzen dat ik ze heb gekocht

ik wil de relatie stoppen ,maar kan ik mijn gekochte spullen zomaar uit zijn huis halen,de politie kon mij geen antwoord op geven en ik weet ook niet wie zijn advocaat is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (9)

Als je een sleutel van het pand hebt en toestemming om er binnen te gaan zou ik het omgaand ophalen voordat een deurwaarder de spullen inpikt. Dan kom je er zeker niet meer bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij in hechtenis zit dan weet ik niet of het verstandig is de spullen zonder overleg te verwijderen. Qua dreiging misschien... Aan de andere kant ben ik zo dat ik echt alles mee zou nemen wat van mij zou zijn, en hem de rambam zou laten krijgen. Jij kan aantonen dat het jouw spullen zijn, en die spullen zijn niet adres afhankelijk. Stel dat de belastingdienst zijn huis binnen valt, dan nemen ze alles in beslag en krijg je na maanden een keer de kans om je bonnetjes te laten zien. Ik heb ook een keer s'nachts verhuisd omdat de belasting op de stoep zou staan bij mijn huurbaas. Daar heb ik niet op gewacht....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, qua dreiging lijkt het me dan ook weer beter om het te doen wanneer hij nog wél in hechtenis zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan zijn maatjes..... het is sowieso niet lekker als je met iemand gaat die in de bak terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet niet of er sprake is van dreiging natuurlijk.
Zo snel mogelijk weg halen zonder mededeling te doen aan je "vriend" of zijn advocaat. Dan word het zeker niks.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clev heeft gelijk. Ga je aangeven dat je nog spullen daar hebt staan bij zijn advocaat dan ruikt zo'n man/vrouw werk (en dus geld) en gaat ie er tegenin. Gewoon niets zeggen en je spullen ophalen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regel ook even dat uw post op een ander adres komt. En schrijf u uit op zijn adres maar schrijf u in ergens in
zonder dat iemand problemen krijgt met een toeslagenwet. Gewoon uw eigendommen veiligstellen op een gunstig moment. Het liefste in 1 keer.
capthavoc
12 jaar geleden
Het zijn jouw spullen toch ?
als je een sleutel hebt gewoon ophalen
Je mag niet zonder toestemming een huis binnen gaan. Dit is inbreuk in de persoonlijke sfeer en zonder sleutel ook inbraak en ook nog eens diefstal als je dingen wegneemt. Had je een goed contact met zijn ouders? Dan zou je het via hun kunnen spelen. Als zij toestemming geven,nadat zij toestemming van hun zoon hebben gekregen, dan zou jij door middel van bewijzen dat het ook jouw spullen zijn die je meeneemt, dit wel kunnen doen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diefstal? Nee, dat heb je toch echt mis, je eigen spullen kun je niet stelen.
amc
12 jaar geleden
Is dat wel echt zo? Ik snap de regels soms niet hoor. Ik denk dat hij, wanneer hij thuis komt aangifte kan doen van diefstal. Ook wanneer ze aan kan tonen dat ze van haar zijn, neemt de politie ze in beslag wanneer hij er geen afstand van doet! Dan krijgt niemand ze. Het is zelfs zo in dit rare land, wanneer jij iemand op laat pakken die op jouw gestolen fiets rijdt en jij kan dat aantonen, dat de dief hier eerst afstand van moet doen. Doet hij dit niet, dan krijg je echt jouw fiets, jouw eigendom, niet terug. Hij wordt dan gewoon in beslag genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, maar bij de fiets is éérst de politie tussenbeide gekomen. Als jij je eigen fiets ziet staan en die gewoon mee naar huis neemt, kan de dief/heler wel aangifte doen, maar als de politie aan jouw deur komt, jij zegt dat degene die aangifte heeft gedaan gek moet zijn, en jij aantoont dat de fiets van jou is, kan niemand je wat maken.
Ervan uitgaande dat je een sleutel hebt, en dus toestemming in het huis te komen (want dat doe je al een tijdje blijkbaar) kan je de spullen gewoon op halen. Ik zou dan wel alle bonnetjes en dus bewijsmateriaal meenemen voor het geval iemand het niet vertrouwd en de politie belt.
Als je zelf ook ingeschreven staat op dat adres is er helemaal niets aan de hand en kan je alles gewoon meenemen.

Dat is het formele antwoord.

Natuurlijk ken ik je situatie niet en weet daarom ook niet waarom je de relatie wilt stoppen. Het zou erg netjes zijn tegen je vriend te zeggen dat je de relatie wilt stoppen. Als je bang bent dat hij daar heel moeilijk over doet kan je eerst je spullen weg halen en het dan tegen hem zeggen.
Zomaar spullen weg halen (ondanks dat ze van jezelf zijn) en hem niets laten weten is niet netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent dus ook bewoner van het huis. Alles waarvan je kan aantonen dat het van jou is kan je meenemen. Je bent niet getouwd en hebt ook geen samenlevingsovereenkomst Anders liggen de zaken anders
ronron1212
12 jaar geleden
als jij idd kan aantonen dat de spullen van jou zijn dan mag dat, ik zou op die dag ook zeker de politie informeren dat jij je spullen er uit haalt zodat hun er van weten mochten andere mensen de politie bellen, en ik zou je vriend ook even op de hoogte brengen dat jij de relatie beeindigd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wordt er bij jou in de buurt door sociale raadslieden een spreekuur gehouden. Daar zou je je licht eens kunnen opsteken. Volgens mij zijn die spreekuren gratis maar voor de zekerheid kun je natuurlijk even informeren wat dat kost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een sleutel hebt dan zou ik mijn spulletjes eruit halen .
En na die tijd de politie in kennis stellen om misverstanden te voor komen bij een aangifte van andere personen .
En ik zou na die tijd ook even zijn ouders inlichten .