Hoe kan ik een chemisch toilet legen

Ik wil de toilet ruimte gaan verbouwen en zit dan een tijdje zonder toilet
Om dit op te vangen overweeg ik de aanschaf van een chemisch toilet om tijdens de verbouwing niet zonder te zitten.
Mijn vraag is : kan je de tank van een chemisch toilet zomaar legen in de riolering of moet dat anders. Ik lees dat veel campings een speciale septic ? tank hiervoor hebben maar hoe doe je dat nou in een situatie als de mijne?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Antwoorden (3)

Ik zou zelf, zeker als het voor tijdelijk gebruik is overwegen een dixi (huurtoilet) neer te laten zetten.
Deze worden regelmatig geleegd en gereinigd.
Daarbij gebruiken steeds meer firma's gebruik van milieu vriendelijke vulmiddelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt overwegen om een portable toilet te huren. Die worden inclusief inhoud weer opgehaald na afloop.

Het legen van een chemisch toilet wordt moeilijk, omdat wc-papier en uitwerpselen vaak niet helemaal oplossen. Je kunt ze dan dus niet even door de gootsteen spoelen.
bamibal
12 jaar geleden
ik dacht zelf aan een aantal opties: ga er mee naar de dichtsbijzijnde camping (als die er is ten minste) maar toen vroeg ik me af hoe mensen met boten en chemisch toiletten dit doen

zie bijgevoegde link, daar staat als ik het goed lees dat het in het riool kan
amigo