hoe kun je kaarsen laten druipen? of waar kun je druipkaarsen kopen?

Wij hebben een kaars in een mooie lege wijnfles gezet met de hoop dat je zo'n mooie kaarsvetlaag erop krijgt. Inmiddels hebben we tot de meest goedkope kaarsen geprobeerd. Alleen willen ze allemaal niet gaan druipen. Ze branden allemaal zo netjes op, zonder maar een kaarsvetrestje op de fles achter te laten... Hoe krijgen we dit anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
23K

Het beste antwoord

Je moet inderdaad wel een echte druipkaars hebben, maar die zijn bijna niet meer te krijgen. Het is nogal jaren '70. Misschien bij een klein kaarsenwinkeltje of zo. Jaren geleden, ik denk 20 jaar geleden of zo, probeerde ik ze ook te kopen, maar toen was er al weinig vraag, en dus weinig aanbod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien we al eerder dingen geprobeerd hebben met gewone kaarsen, is druipkaarsen kopen inderdaad de beste optie. Inmiddels zijn we daarmee aan de slag. thnx

Andere antwoorden (4)

het helpt als je de kaarsen op de tocht zet, zodat ze gaan flakkeren.
Rieneke1
13 jaar geleden
druipkaarsen kopen: http://www.druipkaarsen.nl/

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.kaarsenshop.com/druipkaarsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een brandende kaars ontstaat een soort holletje onder de vlam waat vloeibaar kaarsvet in zit. Je kunt proberen om de rand van dat holletje met een prikker door te prikken, zodat het kaarsvet eruit loopt.
bamibal
13 jaar geleden
Gewoon lekker spelen en kliederen met de kaarsen,
Oude stukjes kaarsvet meebranden, met een warme paperclip het bakje met kaarsvet lekstekken etc.

Je kan zo hele mooie flessen / kaarsen krijgen.

Wel eerst even de fles met kaars in een bord zetten, want het is niet echt leuk als de hele tafel onderzit.

Succes verzekerd, was vroeger bij ons thuis vooral met kerst altijd een favoriete bezigheid.