Voor de 2de keer vleermuis in huis, wat doe ik ertegen?

waar komt zo'n beest op af ?
en wat kan ik er tegen doen ?
behalve dan een hor plaatsen

Toegevoegd na 55 seconden:
ik woon in een gewoon huis geen boerderij ofzo
en heb geen huisdieren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

Meestal is het een ongelukje dat ze je huis in zijn komen vliegen. Misschien zat ie achter een insect aan. In een heel enkel geval kan het gebeuren dat ze op zoek zijn naar een nieuwe woonplek voor de groep. Ik ken het verhaal van iemand die 's avonds in haar huis (midden in grote stad) thuiskwam en daar tientallen vleermuizen vond. Deze bleken daar gekomen te zijn nadat een oud, leeg pand in de buurt was afgebroken. Waarschijnlijk leefden ze daar en moesten ze snel op zoek naar een andere woonplek.

Probeer ze niet te vangen. Mocht het je lukken dan loop je de kans flink gebeten te worden, door zo'n angstig beestje. Je kan het beste alle ramen wagenwijd open zetten. Vleermuizen zenden ultrasone geluiden uit die weerkaatsen tegen b.v. de muren van je kamer. Zo kan hij inschatten waar iets dicht of open is. Mijn ervaring is dat de vleermuis binnen een paar minuten weer naar buiten vliegt.

Je mag trouwens wel blij blij zijn dat er vleermuizen in de nabijheid van je huis rondvliegen. Vleermuizen verslinden grote hoeveelheden muggen.... : )