Wat voor boomsoort is dit? Lijkt op een olijfboom

De boom heeft blaadjes als een olijf maar tevens grote dorens enkel op de takken. Hij draagt geen bloemen of vruchten. In de winter verliest hij normaal zijn blaadjes.
Ik snoei hem meestal in mei, waarnaar hij al gauw weer een grote kruin krijgt. Hij heeft een forse stam. Ik heb geen afbeeldingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En is niet bladverliezend bedenk ik me net.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar ben ook nieuwsgierig wat het kan zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag steller verteld dat de boom waar ze het over heeft wel blad verliezend is en dat is een olijf niet ( kan wel maar is niet de bedoeling) dus dat is juist en extra reden waarom het geen olijfboom is.

Antwoorden (2)

Een (bol)acacia wellicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij bloeit hij nooit. De takken hebben in ieder geval behoorlijke naalden
Mogelijk heb je de olijfwilg, de Elaegnus angustifolia.
Deze soort heeft zo hier en daar grote takdoons die heel gemeen kunnen steken.
Doordat je hem steeds afknipt, zie je nooit bloemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de olijfwilg ook een boomvormer? Ken ze eigenlijk alleen maar als heester.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Elaeagnus angustifolia krijgt wel degelijk een stam, maar wordt geen hoge boom.
Maar altijd toch nog 5 tot 7 m. hoog
Wel lijken de bladeren precies op die van de olijf en zijn wat zilverachtig.
De meeste anderen olijfwilgen zijn struiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah okee waarschijnlijk ken ik dan alleen andere variëteiten. Ik ken namelijk alleen maar struikvormers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, klopt, deze soort zie je vrijwel nooit en als je niet zou snoeien, dan komen er gele bloempjes aan die heel sterk ruiken, later komen er bessen aan die heel sterk op olijven lijken.
Zoek maar eens wat foto's op op internet.
Ook de takdoorns kloppen met deze soort.
En deze soort is bladverliezend.
Klopt dus ook, is het blad inderdaad zilverachtig?
Kan je nog niet zien denk ik.