Is een anti-aanbaklaag van keramiek voor een wok beter dan een teflon-anti aanbak-laag?

gaat de keramische langer mee bijv. duurzamer?
wat is jullie ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Ik weet wel dat de keramische anti aanbaklaag super werkt. Afwassen is zoveel fijner.

Die van teflon die werkt minder goed doordat deze na verloop van tijd zijn anti aanbaklaag verliest.
Ook krijg ik deze zonder schuurspons niet goed schoon, terwijl dat juist slecht is voor de antiaanbaklaag.

De keramische kan ik gewoon zonder problemen met een schuursponsje schoonmaken.

Als je moet kiezen zou ik 100% voor de keramische gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja want van teflon krijg je kanker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
heb je hier een bron voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee. Als je kanker zou krijgen elke keer dat dat van iets beweerd werd, waren we al lang uitgestorven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel dat de keramische anti aanbaklaag super werkt. Afwassen is zoveel fijner. Die van teflon die werkt minder goed doordat deze na verloop van tijd zijn anti aanbaklaag verliest.
Ook krijg ik deze zonder schuurspons niet goed schoon, terwijl dat juist slecht is voor de antiaanbaklaag. De keramische kan ik gewoon zonder problemen met een schuursponsje schoonmaken. Als je moet kiezen zou ik 100% voor de keramische gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nóóit een schuurspons nodig gehad voor een teflonlaag. Wat had je er daarvoor dan allemaal mee gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een tefal pan en wok. Op en gegeven moment koekt er vet aan. Je hebt natuurlijk allerlei middeltjes om de pan schoon te krijgen, maar met keramiek kan je gewoon zonder zorgen de schuurspons erdoorheen halen. Je merk gewoon dat het afwassen stukken vet en vuil stukken beter gaat met de keramiek dan met de Tefal antiaanbaklaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een goede teflonpan hebt brandt er niks aan,
tenzij je hem leeg op een te hoge gaspit laat staan, ik doe er echt jaren mee, en met keramiek moet je nog maar afwachten, zo lang is het nog niet op de markt.
Sinds een paar maanden gebruik ik dagelijks een pan van het merk Sysas. Ik ben er buitengewoon tevreden over. Deze laag werkt beter dan teflon. Maar heel af en toe hoef ik de pan schoon te maken, want al het voedsel gaat mijn bord op.
Voor de zekerheid gebruik ik wel een houten lepel, maar metaal zou zonder meer kunnen. Dat moet je bij teflon niet proberen, want dan krijg je meteen een scheurtje in de laag.
Bovendien is deze pan iets goedkoper dan dure merkpannen met teflon.