Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik mijn blank gelakte trap + leuning schoon, (1,5 jaar oud )Zwarte , kleverige plekken waar je vaak je handen zet.

Op de trapleuning en het traphek boven komen vieze , (soms kleverige) zwarte plekken. Het komt denk ik omdat je daar de trap beetpakt. Maar hoe krijg ik dit eraf. Het is vies om te zien. Poets ik met een vochtige doek, dan gaat het nog meer plakken, hoewel dit later weer opdroogt. Herkent iemand dit? En weet iemand hoe ik dit wegkrijg, en mischien kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
25.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens hier, misschien heb je er wat aan!
http://www.goeievraag.nl/vraag/voelt-geverniste-trapleuning-plakkerig-vochtig.67155

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

ik zou grof geschut inzetten, en verdunde ammoniak gebruiken.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Hoe je het voorkomt is vaker schoonmaken, en niet wachten tot er zwarte plak op zit. Als het meer gaat plakken tijdens het schoonmaken klinkt als een vette vlek, je zou dus schoonmaakmiddel kunnen proberen wat goed ontvet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met jifi goed product hiervoor en goed schoonmaken na het poetsen met jif
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Probeer is Mr Proper, misschien helpt het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen schuurmiddel of ammonia gebruiken, dan gaat de lak van het hout af. Dreft zou goed kunnen werken: dat is sterk ontvettend. Onverdunde allesreiniger op een vochtige doek kan ook. Na gebruik van een ontvettend schoonmaakmiddel wel even afnemen met een doek met alleen water, anders krijg je (soms blijvende) lichte strepen en ook komt er sneller vuil op terug omdat restjes sop vuil juist weer aan trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sopje maken met Biotex. Verbluffend goed schoonmaakmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met Dasty, te koop bij Wibra. Let wel op dat je de ontvetter hebt, dat is de gele fles. Ik heb er witgelakte houten deuren die geel geworden waren mee schoongemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding