Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vensterbank.

Ik wil over een bestaande betegelde vensterbank een kunstof beklede spaanplaat vensterbank monteren. de vensterbank is maar 20cm breed. Is hiervoor een speciale manier of moet ik aan lijmen denken om de plaat onzichtbaar gemonteerd te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het mooiste en sterkste is om het met montagekit te bevestigen en de naden eventueel met latjes of acrylaatkit af te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met montagekit krijg je een onzichtbaar en rotsvast resultaat....!

(als de tegels natuurlijk wel vast zitten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Montage kit is voldoende, de nieuwe hybride montage lijmen (oa bison) nog sterker . Na aanbrengen even een dag een pot als gewicht opzetten zo dicht mogelijk tegen kozijn, dan kan je zelfs gewoon de 29 cm brede vensterbank monteren en later over volle breedte gebruiken. Latjes zou ik niet doen, lelijk gezicht en niet noodzakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het raamkozijn van hout is, zou ik de nieuwe vensterbank tegen dat kozijn duwen, om het daarna aan de bovenkant (hoek vensterbank-raamkozijn) vast te zetten met een latje wat tegen het raamkozijn gespijkerd wordt. Om te voorkomen dat de vensterbank naar voren schuift, kun je overwegen hem met drie spijkertjes via hetzelfde latje vast je spijkeren.
Hiermee voorkom je om lijm te moeten gebruiken, met alle voordelen als je de vensterbank ooit weer wilt verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad de beste oplossing als je een huurhuis hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, waarom niet voor een koophuis?
Alle antwoorden over de montagekit zijn prima, maar is het een huurhuis en ben jevan plan er ooit uit te vertrekken/? Het demonteren kan/zal wel problemen opleveren in de vorm van kapotte tegeltjes. Heb je daar over nagedacht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig hoef je uit een huurhuis niet meer alles weg te halen wat je er aan verbeterd hebt. En een bredere vensterbank is vaak wel een hele verbetering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wildelely heeft daar over na gedacht!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding