Is het waar dat je koffiedik in de tuin strooit katten verjaagt ?

kattenoverlast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
18.8K
bamibal
13 jaar geleden
Als je raak gooit, wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waaaaaaaaaaaaahahahahaha

Antwoorden (6)

Als je het strooit op de plek waar ze normaal hun ''behoefte'' doen, dan werkt het volgens mij wel. Ik ken iemand waarbij het heeft geholpen.

In de onderstaande bron zijn andere tips om katten uit je tuin te halen, misschien heb je daar ook nog wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt. Nadeel is wel, dat het na een regenbui weg is, dus je moet het steeds opnieuw neerleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb tot nog toe redelijk succes met m'n plantjes op dergelijke plekken neerzetten- bijv. aan de ingang van mijn tuin- afrikaantjes. Dit vind ik beter dan telkens maar weer koffiedik in mijn tuin te moeten gooien,want eigenlijk zou dit niet eens noodzakelijk moeten zijn..Een mening,waarover de meningen nogal verschillen. Pas nog had ik weer eens de 2 katten van de overburen "op bezoek"om hun behoefte te komen doen. Ik vloog naar buiten en gooide een grote emmer water om ze te verjagen. De overburen vroegen,of ik soms dieren haat,waarop ik het volgende antwoord gaf :

NEE ik ben geen dieren ( katten) hater..en gooide het water op mijn planten. Nu dit onderwerp toch ter sprake is gekomen..heb ík een vraag voor U : Bent U soms een plantenhater,want U vind het normaal,dat Uw katten mijn planten op deze manier doden....

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben reeds alle natuur- en andere middeltjes geprobeerd, maar niets werkt afdoende.
Het enige wat bij ons helpt is de katten proberen te betrappen, en ze te besproeien met de plantenspray. Maar dat is 's nachts nogal moeilijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
baat het niet dan schaadt het niet. Het werkt alleen vrij kort. cacaodoppen uit tuincentrum lijkt beter te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkt inderdaad. Katten vinden het n.l. ontzettend vervelend dat die prut tussen hun teentjes gaat zitten. Het enige nadeel is: je zult het dagelijks op de plek moeten strooien waar de kat door de tuin komt.