hoort cellofaan in de papier- of in de plasticafvalbak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
17.3K

Antwoorden (2)

Ik stop het bij het plastic. Maar stiekem laat ik het ook wel eens om een pakketje folders zitten als ik er niet aan toe gekomen ben om ze door te kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de link kun je zien dat het bij het plastic hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte cellofaan is geen plastic, maar een product gemaakt van cellulose (dus o.a. uit hout). Het hoort dus in ieder geval niet in de plasticbak. Maar het is ook geen papier, dus het hoort ook niet in de papierbak.

Het kan dus bij het rest-afval.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar de term "cellofaan" wordt ten onrechte vaak gebruikt voor gewoon plastic- of kuknststoffolie. En dat spul kan dus wel in de plasticbak.
bamibal