Welk ongedierte is dit?

Dit beestje vonden wij achter onze bank. Heeft iemand enig idee wat dit voor een beestje is? En kan dit kwaad voor de bank en onze overige huisdieren (katten en papegaai)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het is de larve van de tapijtkever, de naam zegt het al wat ze graag eten, dus weg er mee.
Voor dieren kunnen ze geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit eerder gezien. weer iets geleerd! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het eens gegoogled en volgens mij heb jij helemaal gelijk! +
paulus811
13 jaar geleden
en zo levert dat tapijtkevertje nog aardig wat welverdiende puntjes op. +van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle 'dierlijke' materialen lusten ze, wol, bont, leer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hippo...

Andere antwoorden (3)

Het is geen pissebed mAar het heeft er wel ietss van weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou kunnen dat het hier om een pissebed gaat :deze zijn totaal onschuldig
fremar
13 jaar geleden
het is de larve van een boktor. vang ze snel, anders kruipen ze in hout en vreten ze dat kapot. ze zijn niet schadelijk voor katten en papegaaien.