Er zitten jongens die sneeuwballen gooien op onze ramen. Hoe zorg ik ervoor dat ze zo hard schrikken dat ze nooit meer hier in de buurt willen komen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

geef ze een beker warme chocolade melk als ze beloven geen sneeuwballen op je ruiten te gooien dat verwachten ze echt niet :p boos reageren maakt het voor hun alleen maar leuker.

Je kunt wel hard boeh roepen, maar dat is des te meer reden om te pesten. Ik zou tegen ze zeggen: goh jongens, als ik zou kunnen zou ik graag een partijtje sneeuwballen gooien met jullie, maar dat lukt niet meer zo best. Waarom gaan jullie niet een stuk verderop, ik heb net m'n ramen gelapt, maar even goede vrienden hoor. Iets van die strekking. Je kunt wel met scherp(e woorden) schieten, maar dat wekt alleen maar agressie op.

Uitzoeken waar ze wonen en daar een steen door de ruit gooien zal ze wel laten schrikken. Maar over het algemeen is de escalerende approach niet echt de beste :)

Supersoaker? (met risico op escalatie) Pak zelf een steen en gooi je eigen ruit in op het moment dat er een sneeuwbal tegenaan gaat. Zorg er dan wel voor de er iemand anders "toevallig" net buiten staat te kijken en ziet wie de sneeuwbal gooide.. (het wordt een verzekeringskwestie en dat vinden de ouders van die kinderen vast niet leuk) Toegevoegd na 1 minuut: ps. mijn voorkeur gaat uit naar de rustigere opties hierboven, maar soms...

dreigen dat je de politie gaat bellen als ze niet stoppen en verwijs naar de strafzaak van de sneeuwballengooier.... als ze niet luisteren, ga je met de telefoon in de hand al bellend met al dan niet de politie voor het raam staan. als ze blijven doorgaan, echt de politie bellen. ik denk dat ze het dan niet meer doen....

Zoek een glasgerinkel geluid op en speel het knetterhard af op het moment dat de bal de ruit raakt.

Je kan ze in eerste instantie bedreigen,in de trant van,Als je nog eens gooit dan haal je het nieuwe jaar niet!En gelijk daarna zeggen,gooi er nog maar eens een keer NU,kunnen we gelijk zien of je lef hebt.

gewoon terug gooien ;)

neem uw fototoestel en zet ze op de foto,(eventueel door het raam,wel de flits uitschakelen) zeg verder niks.laat het aan hun over om in te vullen wat u met die foto`s zou kunnen doen.video is ook een optie. succes, en ik hoop voor u dat het helpt.

Naar buiten gaan en een babbeltje met ze maken. Op een neutrale toon zeggen dat je er last van hebt en bang bent dat het glas gaat breken. Of ze tegen een muur willen gaan gooien, dat ziet er ook nog leuker uit. Dit werkt vaak goed bij jongetjes tot ongeveer 12 jaar, daarna worden ze wat baldadiger en heb je kans dat ze je in je gezicht uitlachen. Maar een neutraal praatje maken kan nooit kwaad, dan heb je ook een idee wie je tegenover je hebt.

Ga naar de kinderen en vraag als ze bij hun eigen ouders sneeuwballen op het raam gaan gooien.Zeg ook dat je er last van hebt en dat het geen stijl is omdat te doen.Dus opgerot gooi maar bij je ouders als je durft.

Leuk als je met zijn tweeen of meer bent.Laat een naar buiten sluipen. Doe alle lichten uit vanaf beneden naar boven alsof je gaat slapen..of andersom alsof je weggaat en ga dan ook echt weg..laat de ander ze vervolgens de spookervaring van hun leven beleven..veel jongeren zijn behoorlijk bijgelovig en kijken graag films maak er gebruik van. dat was het antwoord op je vraag. Zelf zou ik naar buiten gaan of terug gooien door het raam met pijltjes in een pvc buis of een supersooker..na een poosje houdt je er gewoon mee op en stoppen zij ook wel want het spel is voorbij en plagen lukt niet meer. Een praatje maken waarin je niet gaat spelen voor leraar maar laat merken dat je zelf ook jong geweest bent en heel goed snapt waarom ze dat doen of leuk vinden, maar dat je nu je ouder wordt je het vervelend vindt omdat je bang bent dat de ruiten ingegooit worden e.d.. De meeste jongeren hebben ook gevoel maar vergeten vaak even dat anderen niet altijd voelen wat zij voelen. Meestal als je dat laat weten is het klaar. Ik maak elke zomer een praatje met een groepje als ze de speeltuin weer onveilig maken, heb nooit last van ze na die tijd.

Gewoon je straatje schoonhouden. Gaan ze wel naar de buren.

Melden dat het terroristen zijn. Dan zal de Dienst Speciale Interventies ze wel leren!

Wil je sneeuwbal gooiende kinderen laten schrikken??? Lekker is dat, het zijn toch nog maar kinderen!? Maak je er niet zo druk om, zet de televisie wat harder en vooral niet op reageren. Dáár doen ze het juist om, hoe vaker je reageert hoe meer ze gaan gooien.

Ursula, als je boos wordt weet je zeker dat ze de hele winter juist bij jullie gaan gooien tegen de ramen. Loop naar buiten en zeg dat je even een foto van ze wil maken. Voor in je album. Alle gooiers netjes op een rijtje.

IK zou mijn gsm nemen in hun bijzijn ,en de wijkagent of de buurt politie bellen.

Voor het raam gaan staan en naar ze zwaaien... is de lol er al gauw af...

Doe de gordijnen lamelle dicht en geef er geen aandacht aan is de lol er zo van af voor ze ?

Waarom zou je gedrag gaan uitlokken door te denken dat je ze weg kan jagen door te laten schrikken. Dit is juist het spel mee spelen. Uitzoeken waar zij wonen zou de slimste oplossing zijn. Dan praat met de ouders. Tis jammer dat zelfs dit niet altijd meer werkt

als je een hond hebt stuur hem dan achter hun aan of de telefoon pakken en voor je neus houden en alsof typen PS: het kan werken

bij de politie zegen en dan krijgen ze op hun kop

Gezien je leeftijd zou ik zeggen,....Ga zelf ook lekker sneeuwballen gooien! En niet tegen de ramen van oude mensen hoor die kunnen daar wel eens van schrikken.

geen aandacht aan besteden Toegevoegd na 41 seconden: , dan houden ze vanzelf wel op

de "knetterbiele" antrappen. of op zijn nederlands gezegd, de kettingzaag aandoen, naar buiten lopen, ze aankijken en weer terug lopen....maakt indruk, geloof me.

Vogelverschrikker erheen zetten.

gordijnen dicht doen en erachter gaan zitten. als er dan een sneeuwbal tegen het raam wordt gegooid, laat je even je hoofd tussen de gordijnen zien. heeft mijn opa ook wel eens bij mij gedaan, schrok me rot.

even 'moonen' voor het raam

Gooi een ijsbal tegen hun hoofden deden ze ook bij mij heb ze geijst en ze waren binnen 5 sec weg toen kwamen ze terug en heb ze toen ingepeperd!

Hond loslaten. Emmer ijskoud water over ze heen gooien. Steen terug gooien. Uitzoeken waar ze wonen en daar sneeuwballen gooien. Inzeepen met sneeuw. Dan moet je er wel heel zeker van zijn dat je geen vrienden met de buren wil worden.

Geef ze allemaal een oliebol en zeg dat jouw ramen nu wel genoeg gewassen zijn....

Een fort bouwen voor je huis ;)

Je kunt zeggen:'Als je de ramen wilt wassen kun je dat ook gewoon zeggen, hoor.

Haha, of doet net zo kinderachtig als hun en vertelt het aan de ouders ! :D

iemand die je niet mag in de buurt of iemand die bij de politie werkt? jut ze op, van he jongens, probeer dat huis eens (dat vinden ze extra spannend, I know :P) of stuur ze naar een huis waar een politieagent(e) woont en licht hem in, hij kan hen wel laten schrikken :D whahah

je kan bv.op de loer is liggen en sneeuwballen gooien

Ga gezellig meedoen. Dan is de lol er zo vanaf.

Is toch logisch dat ze wachten tot dat er een reactie komt na een actie...daar zit hem de lol van de sneeuwbalgooiers in. Je kan 2 dingen doen...boos worden of negeren, of 3 dingen misschien, toch die kop chocomelk...

Je moet iets tegen hun zeggen wat ze helemaal niet verwachten en dan hebben ze er helemaal geen lol meer in... (bv. " heey, als jullie nu toch bezig zijn, kunnen jullie dan ook de ramen aan de achterkant doen) dit is maar een voorbeeldje maar met veel fantasie krijg je ze wel weg!

Een foto van je schoonmoeder wil wel eens helpen..... Succes!

honkbal knuppel pakken als je di hebt

Simpelweg negeren

Je geluidsboxen in de vensterbank zetten, raam open en een poosje klassieke muziek draaien.

Bronnen:
http://dnu.nu/column/3415-hangjongeren

ga gewoon naar hun ouders en zeg hun dat jij de politie gaat bellen als ze niet ophouden. de ouders zullen ze wel straf geven. zitten de ouders niet met hun kinderen in of lachen de ouders je gewoon uit bel dan meteen de politie.

Ik zou gewoon de politie bellen (als ze bijvoorbeeld iets van jullie hebben kapot gemaakt met sneeuw kunnen jullie ze beschuldigen van vandalisme) dan stoppen ze echt wel. of je doet net als of :p dan worden ze ook bang

sneeuwballen op de ramen gooien heb ik mij ook wel eens mee bezig gehouden. we waren snel vertrokken toen we iemand tegenkwamen die ons met een knuppel achterna ging. maar ik moet zeggen, als ik er ooit nog in de buurt kom en er ligt sneeuw dan gooi ik met plezier naar dat ene huis toe. die beker chocolademelk is zeker het proberen waard. alleen al om te zien hoe ze daarop reageren.

Netjes vragen of ze alsjeblieft niet op je ramen willen zitten tijdens het sneeuwballen gooien. Of je ramen niet op straat laten slingeren.

vraag je zoon / kleinzoon of ie even wat nitraten ( vuurwerk ) regelt... die uit het raam gooien, wedden dat ze niet weer komen?

Speel keihard een heel irritant kinderliedje en herhaal het de hele tijd zodat ze helemaal gek worden.

je moet zeggen dat daar ze daar verder op heel boos worden dan denken ze van zelf o dan gaan we daar gooien

bij mij gebeurde dit ook... ik ben voor het raam gaan staan en maakte een gebaar dat ik niet meer wou dat ze dit deden. ze boden hun excuses aan en hoorde steeds als ik boodschappen wou gaan halen van, niet tegen die mevrouw haar raam gooien (kinderen onder elkaar). Nu heb ik ze van de week allemaal een koek gegeven omdat ze niet meer tegen me raam hebben aangegooit.

Rustig vragen of ze willen stoppen, maar me een teleurgestelde toon. Of dat ze maar om de hoek op de ruiten moeten gooien. Hoe oud zijn ze? Suc6 d'r mee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100