welke kamer van een huis zegt het meest over de persoon die daar woont?

Ze zeggen altijd dat een slaapkamer het meest over de bewoner van het huis zegt... Maar waarom zou een slaapkamer meer over de persoon zeggen dan bijvoorbeeld de woonkamer?

Toegevoegd na 8 minuten:
aan de ander kant... de woonkamer houd je opgeruimd omdat je daar mensen ontvangt... zegt dit dan wel iets over hoe je echt bent? of zegt dit meer over hoe je wilt dat andere mensen naar je kijken?...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

lijkt mij de woonkamer. De slaapkamer is de laatste kamer die er mooi en gezellig uit moet zien. Nee hier is het de huiskamer, maar dat zegt niet iets over de bewoner maar over de bewonerS. Toegevoegd na 4 uur: Ik hou mijn woonkamer niet opgeruimd omdat ik daar andere mensen ontvang, maar omdat ik niet de hele dag in vieze rommel wil zitten. Wat anderen van mijn woonkamer vinden zal me een zorg zijn.

Ik zelf vind de woonkamer, want daar zit die persoon de hele dag, de slaapkamer alleen `s nachts (en dan slaap je!)

ik vind de wc... daaraan herken je of de bewoner schoon is.. een vies toilet die bv stinkt of waar afrem sporen in de toilet zitten laat zien dat de bewoner vies is... dan hoef ik de rest al niet meer te zien... een slaapkamer is een persoonlijk verblijf, daar komt niet iedereen op.. de huiskamer ontvang je mensen dus hou je t opgeruimd...

Absolutely de livingroom. Daar komt de bezoek en je vrienden altijd wel en ook het meest bekeken

Dat wordt inderdaad gezegd ja, over de slaapkamer. Ik vind dat eigenlijk niet zo. Een woonkamer is ingericht met spullen die jij fijn vindt om om je heen te hebben. Daar heb je er ruimte voor dan in een slaapkamer. De meeste tijd heb je daar je ogen dicht, dus zet je van alles in je woonkamer. Wat er staat, dat bepaalt jouw sfeer. Ik noem maar wat: -De keuze van je stoelen en tafel, strak of nonchalant -een open kast of een dichte kast -wel of geen planten -wel of geen boeken -mooie souveniers of bijna steriel -stapeltjes tijdschriften hier en daar of netjes in een lectuurmand -foto's of schilderijtjes of lee-romelig of heel netjes -enorme ghettoblaster of midisetje De keuze die je maakt voor je woonkamer is jouw keuze. Jij vindt dat mooi. En jij voelt je ertussen thuis. De wc-ruimte zegt ook iets over een bewoner. - een verjaardagskalender vol met namen of en lege met hier en daar een naam -frisse wcpot of eentje waarnaar je beter niet kunt kijken---zeep en schoon handdoekje of wordt het je jeans om ze af te drogen Waarmee ik zeggen wil, het huis vertelt je een beetje wie de bewoner is...

Naar mijn mening zegt vooral een studeerkamer of hobbykamer veel over een persoon. Dat is meestal een vertrek met veel persoonlijke tintjes waar je niet alleen achter de hobby's kan komen,maar waar meestal ook direct duidelijk is hoe schoon en opgeruimd en persoon is.

Ik kan nog wel een hele andere verzinnen: De zolder!!! Dat is de plek waar bijna nooit vreemden komen dus opruimen en schoonhouden alleen voor je goede fatsoen is niet nodig. Ik zie juist in zolders een enorme varieteit, van heel leeg en clean tot een TOTALE BENDE. Alle jeugdherinneringen geordend in kasten of alleen stapels doe-het-zelf spullen Je ziet er vaak sport en/of kampeerspullen staan als iemand daar van houdt. Bewaart iemand allerlei onnodige troep of wordt juist alles weggegooid. en dat allemaal bij mensen die redelijk doorsnee woonkamers hebben en allemaal hun wc poetsen als ze weten dat er bezoek komt. Toegevoegd na 2 minuten: o ja, vergat ik er nog bij te zetten. In veel woningen wonen 2 volwassenen, dat maakt wel dat het altijd toch een soort mix (of strijd) wordt tussen 2 stijlen

In de kamer waar die persoon zich het meest ophoudt/prettig voelt. Voor de een is dat de badkamer, voor een ander de slaapkamer of woonkamer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100