3 gekleurde mappen met elastiek. Nu nog een systeem voor mijn administratie. Wie heeft tips?

De postbakjes heb ik weggegooid want daarin stapelt alles zich maanden op! Weg ermee, en nu heb ik 3 mappen gekocht, met knalkleuren. Van die elastiekmappen waar je alles los in kunt doen.
Hoe ga ik het nu sorteren?
Het is een soort voorsorteren, daarna gaat alles in ordners.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag, maar waarom zouden de papieren zich in die mappen niet opstapelen? Ja, een map raakt een keer vol, maar een bakje ook. Een tip: eens per maand (desnoods vaker) een vast moment om alles te archiveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen, deze vraag. Ben namelijk met precies hetzelfde bezig en sta er op alles te reduceren tot drie mappen! maar ik moet nog beginnen, ik laat het weten als ik nadien tips heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken smartie!

Het beste antwoord

Gebruik 1 elastomap voor rekeningen die nog betaald moeten worden. 1 Elastomap gebruik je voor alles wat wel afgewerkt is, maar nog opgeruimd moet worden en 1 elastomap voor bankafschriften. In de ordner kun je dan je afgewerkte zaken opbergen. Door middel van tabbladen kun je een indeling maken op bijv. zaken die je nog nodig hebt voor je aangifte inkomstenbelasting, ziektekosten, bankafschriften etc.
Heel belangrijk is consequent jezelf dwingen 1 keer per bijv. 14 dagen alles te verwerken en op te bergen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een map voor rekeningen die betaald moeten worden.

Een map voor post dat bewaard moet worden.

Een map voor bankafschriften e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk ook met die mappen, maar ik vind drie wel erg weinig voor het overzicht.
ik heb aparte mappen voor de volgende zaken: wonen, ziekenfonds, inkomen, energie, verzekeringen, en garantiebewijzen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Een map voor de te betalen rekeningen.
Een map voor betaalde rekeningen en bankafschriften.
Een map voor privé post en post die nog een reactie moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf multimappen met van die gekleurde tabbladen, aangezien je diverse administratieve zaken tot 5 jaar lang moet bijhouden.

Ik heb er 1 voor alles van het huis, dus huurcontracten, verzekeringen, garantiebewijzen, energie contracten, water contracten, gemeentelijke belastingen e.d.

Dan nog 1 voor het werk, dus contracten, loonstroken, jaaropgaves, belasting en pensioen

en dan heb ik nog een aantal mappen waar oudere loonstroken, belastingaangiftes en dat soort dingen inzitten.

En op de voorkant staat uiteraard netjes wat erin zit.

Verder gooi ik mijn administratie op 1 hoop, alles gaat automatisch en als ik toch een acceptgiro krijg, agendeer ik hem op het Internetbankieren.

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik een ordner met tabbladen, veel overzichtelijker dan dei opbergmappen. zelf gebruik ik 3 orners, 1 voor bankzaken, 1 voor verzekeringen, 1 voor de nutsbedrijven en allerlei.
alles in chronologische volgorde, nieuwste bovenop.