3 gekleurde mappen met elastiek. Nu nog een systeem voor mijn administratie. Wie heeft tips?

De postbakjes heb ik weggegooid want daarin stapelt alles zich maanden op! Weg ermee, en nu heb ik 3 mappen gekocht, met knalkleuren. Van die elastiekmappen waar je alles los in kunt doen.
Hoe ga ik het nu sorteren?
Het is een soort voorsorteren, daarna gaat alles in ordners.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gebruik 1 elastomap voor rekeningen die nog betaald moeten worden. 1 Elastomap gebruik je voor alles wat wel afgewerkt is, maar nog opgeruimd moet worden en 1 elastomap voor bankafschriften. In de ordner kun je dan je afgewerkte zaken opbergen. Door middel van tabbladen kun je een indeling maken op bijv. zaken die je nog nodig hebt voor je aangifte inkomstenbelasting, ziektekosten, bankafschriften etc. Heel belangrijk is consequent jezelf dwingen 1 keer per bijv. 14 dagen alles te verwerken en op te bergen. Succes.

Een map voor rekeningen die betaald moeten worden. Een map voor post dat bewaard moet worden. Een map voor bankafschriften e.d.

ik werk ook met die mappen, maar ik vind drie wel erg weinig voor het overzicht. ik heb aparte mappen voor de volgende zaken: wonen, ziekenfonds, inkomen, energie, verzekeringen, en garantiebewijzen.

Een map voor de te betalen rekeningen. Een map voor betaalde rekeningen en bankafschriften. Een map voor privé post en post die nog een reactie moeten hebben.

Ik heb zelf multimappen met van die gekleurde tabbladen, aangezien je diverse administratieve zaken tot 5 jaar lang moet bijhouden. Ik heb er 1 voor alles van het huis, dus huurcontracten, verzekeringen, garantiebewijzen, energie contracten, water contracten, gemeentelijke belastingen e.d. Dan nog 1 voor het werk, dus contracten, loonstroken, jaaropgaves, belasting en pensioen en dan heb ik nog een aantal mappen waar oudere loonstroken, belastingaangiftes en dat soort dingen inzitten. En op de voorkant staat uiteraard netjes wat erin zit. Verder gooi ik mijn administratie op 1 hoop, alles gaat automatisch en als ik toch een acceptgiro krijg, agendeer ik hem op het Internetbankieren. Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

gebruik een ordner met tabbladen, veel overzichtelijker dan dei opbergmappen. zelf gebruik ik 3 orners, 1 voor bankzaken, 1 voor verzekeringen, 1 voor de nutsbedrijven en allerlei. alles in chronologische volgorde, nieuwste bovenop.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100