Toen het stormde hadden wij stormschade,s'anderdaags spraken onze buren ons aan dat de schoorsteen scheef stond.

achteraf gezien was het de schoorsteenpijp die los was komen staan.
Wat denk je als je melding doe enkele dagen later bij de brandweer kan je dan een gepeperde rekening verwachten door de brandweer?

Toegevoegd na 16 minuten:
Bij alle duidelijkheid is de brandweer opgeroepen omdat de dakwerker niet meer langs kon komen dit jaar.
En niet om te repareren maar om de pijp te verwijderen,zodat de schoorsteenpijp niet op iemand kon neervallen of schade kon aanrichten bij de buren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vraag je nu precies? Wil je de brandweer je schoorsteen laten repareren? Of bedoel je wat anders? Verduidelijk je vraag svp...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen,de schoorsteenpijp zat los en kon naar beneden vallen en schade veroorzaken.
De dakwerker kon niet meer langs komen dit jaar dus
kan je beroep doen op de brandweer,wanneer er gevaar dreigt!

Het beste antwoord

Er is maar 1 manier op erachter te komen of de brandweer dit ziet als haar taak of als een service waarvoor betaald moet worden: even naar het plaatselijke korps bellen (dus niet het noodnummer!).