Kan ik mijn vriezer in dezelfde ruimte plaatsen als mijn wasdroger, of zorgt dit voor veel extra energieverbruik van de vriezer?

Ik ga verhuizen naar een appartement met een inpandige berging van zo'n 4-5 m2. Hier komen o.a. de wasmachine en droger te staan. Het liefst zou ik ook de vriezer hier willen neerzetten, zodat hij niet in de keuken of een slaapkamer hoeft komen te staan. Maar het lijkt me dat de hete lucht die uit de droger komt, de vriezer verwarmt en voor een hoger energieverbruik zorgt. Of valt dit wel mee en zijn vriezers goed geïsoleerd van buiten?

Toegevoegd na 4 uur:
Een afvoer naar buiten is niet mogelijk helaas. Er zitten geen ramen o.i.d. in het berghok.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
17.7K

Het beste antwoord

ik zou de droger boven op de wasmachine zetten.
scheelt ook ruimte.
Omdat warme lucht stijgt en de vriezer op de grond staat scheelt dat alweer iets.
Verder de toegangsdeur naar de berging open houden als het
niet te lawaaiig is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hallo, ik denk dat het met het energie verbruik wel meevalt, i.v.m.de isolatie van de vriezer.
een andere optie is de afvoer van je droger naar buiten maken, indien mogelijk.
maar kan een wasmachine, droger, vriezer wel op in de berging??
meestal heb je er 1 groep, van 16 amp. en dan mag er max. 3400 watt op worden aangesloten.
je kan het aantal watt,s van de 3 apparaten optellen, dan weet je het verbruik als ze allemaal werken.
is het te hoog, kan je er voor kiezen de droger en de wasmachine nooit te gelijk te gebruiken, of een extra groep te laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je maar niet om de 5minuten in de vriezer hoeft te zijn is er niks aan de hand hoor..

Toegevoegd na 56 seconden:
en je droger zal ook niet heel de dag aanstaan dus maak je niet ongerust