We hebben een nieuw gazon in gezaaid en nu hebben we lichte en donkere plekken in het gras, hoe komt dit en wat kunnen we eraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2K

Antwoorden (3)

niets... je zal moeten wachten tot het voorjaar...het gras gaat nu rusten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de plaatsen waar het pas gezaaide gras nu donkerder is, zitten meer meststoffen in de grond, dan op de plekken met lichtere kleur.
Ook mogelijk is, dat je een hond hebt die op het gras plast ( teefje), sommige katten doen dit ook, dan krijg je ook donkere en lichtere plekken.
Ook nog mogelijk, dat er wild gras tussen zit dat gewoon een andere kleur heeft zoals b.v. "witbol", dat is een soort die erg hard groeit en lichter van kleur is.
We zitten nu al in November, dus gazon mesten is nu te laat, daar kan je weer in Maart mee beginnen, direct na de laatste vorst.
Neem de eerste keer kunstmest, 12 10 18 en als het weer een graad of 15 is, strooi je een goede organische mest b.v. culterra.
Wekelijk dan niet te kort maaien en alles komt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed uitgelegd +je
komende voorjaar goed verticuteren en dan opnieuw goed inzaaien. ook extra mest strooien wil nog wel eens helpen. het kan met de zuurgraad te maken hebben. ga eens naar een tuincentum en vraag goed advies.sommige tuincentra hebben een speciaal stappenplan om je gazon goed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuw gazon verticuteren is volkomen overbodig.
Een nieuw gazon opnieuw inzaaien ook, het is al ingezaaid.
De grond zou te zuur kunnen wezen, maar met kalk te strooien ( moet je toch doen) is dat probleem over. Het z.g.n. stappenplan van een tuincentrum, is er vooral op gebaseerd om zoveel mogelijk te verkopen, vaak volkomen onnodige dingen. gewoon op tijd mesten lost de meeste problemen op.